اختصاص ۱۲۵ هزار میلیارد ریال برای اجرای رتبه بندی معلمان

فاطمه محمدبیگی با اشاره به پایان بلاتکلیفی ۱۰ساله رتبه‌بندی معلمان گفت: ۱۲۵ هزار میلیارد ریال برای اجرای ۶ ماهه قانون رتبه‌بندی فرهنگیان در نظر گرفته شده است.
تصویر اختصاص ۱۲۵ هزار میلیارد ریال برای اجرای رتبه بندی معلمان

به گزارش سایت خبری پرسون، فاطمه محمدبیگی ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه افتتاح صندوق امداد شهید حمید سیاهکالی مرادی که در دبیرستان حضرت زینب(س) قزوین برگزار شد؛ با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای رفع مشکلات فرهنگیان اظهار کرد: طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در تاریخ ۲۴ آذر امسال پس از ۱۰ سال بلاتکلیفی تعیین تکلیف شد و با رای بیش از ۱۸۰ نماینده مجلس به تصویب رسید.

وی بیان کرد: 125 هزار میلیارد ریال برای اجرای ۶ ماهه قانون رتبه‌بندی فرهنگیان در نظر گرفته شده که با توجه به بودجه انقباضی رقم خوبی است.

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: امیدواریم با اجرای این قانون شور و نشاط و شوق در بدنه آموزش و پرورش ایجاد شود و فرهنگیان با خیالی آسوده از مسائل اقتصادی و معیشتی به حوزه علم و پژوهش و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بیندیشند و با خلاقیت خود نظام آموزشی را سیراب کنند.

اشاعه فرهنگ ایثار و مهرورزی موجب حفظ و ارتقای سرمایه‌های اجتماعی است

وی با تاکید براینکه دغدغه معیشتی معلمان نباید مانع از آموزش مناسب به دانش‌آموزان شود؛ گفت: هر چند ما برای تمامی اقشار، نیازمند تدوین طرح‌های افزایش حقوق و مستمری را حس می‌کنیم که باید اقدام شود اما معلمان به عنوان افسران حوزه تربیت در اولویت قرار دارند که امیدواریم بتوانیم حمایت خوبی از آنان داشته باشیم.
محمدبیگی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم به عدل و احسان سفارش کرده است، ابراز کرد: برقراری عدل از وظایف حاکمیتی بوده و احسان نیز وظایف همه مردم در سطح خانواده و اجتماع و در بخش‌های اقتصادی و معنوی است.

این مسئول افزود: ما در جامعه نیاز به سرمایه‌های اجتماعی داریم که یکی از موارد حفظ و ارتقاء سرمایه اجتماعی، فرهنگ مهرورزی، عطوفت و ایثار و امداد است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسانی که اهل اکرام ایتام و کمک به سبد خانواده‌های نیازمند بوده و از مال و اندوخته خود در جهت رفع نیاز فقرا و مستمندان انفاق می‌کنند براساس آیات قرآن مشمول رزق لایحتسب الهی هستند و عمل نیک آنان موجب گشوده شدن گره‌های دنیا و آخرت می‌شود.

مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی مکتبی مثال زدنی برای تمام آزادگان است

محمدبیگی ابراز کرد: در شرایط سخت اقتصادی کنونی که کشورهای محور مقاومت تحت تحریم ظالمانه بوده و مستکبران جهان چکمه‌های استکباری خود را بر گلوی ملت‌‌های مسلمان و مقاوم که در مقابل آنان ایستاده‌اند؛ می‌فشارند، کمک به رفع نیاز مظلومان جهان اقدام شایسته‌ای است و کسانی که در این امر خداپسندانه پیشرو هستند علمدار این قافله در روز آخرت خواهند بود.
وی اضافه کرد: مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی امروز پس از مکتب امام خمینی(ره) مکتبی مثال زدنی برای تمام آزادگان و دلدادگان حق و حقیقت است.
این مسئول با تقدیر از اقدامات آموزش و پرورش گفت: مسئولان آموزش و پرورش با افتتاح صندوق امداد در حقیقت بستر تربیت و پرورش روحیه نیکوکاری در بین دانش‌آموزان را فراهم کردند.

منبع: صبح قزوین

376864