اعلام "بارم‌بندی" دروس «امتحانی» دانش‌آموزان

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بارم بندی پیشنهادی تمام دروس دوره‌های مختلف تحصیلی دانش آموزان در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را اعلام کرد.

تصویر اعلام "بارم‌بندی" دروس «امتحانی» دانش‌آموزان

به گزارش سایت خبری پرسون، دفتر تألیف کتاب‌های درسی آموزش عمومی و متوسطه نظری بارم بندی پیشنهادی کلیه دروس در نوبت اول و دوم دوره‌های مختلف تحصیلی(سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰) شامل پایه ششم ابتدایی، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه نظری و رشته علوم و معارف اسلامی را اعلام کرد.

این متن پیشنهادی بارم بندی با امضای دکترحسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به مرکزسنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ارسال شده و آن مرکز پس از انجام تمهیدات لازم، این بارم بندی را به دبیرخانه‌های استانی و ادارت کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ می کند تا دبیران، مدیران و مسئولان آموزشی جهت بودجه‌بندی سوالات امتحانات از آن استفاده کنند.

در این بارم بندی، دوره ابتدایی پایه ششم (ارزشیابی پایه های تحصیلی اول تا پنجم توصیفی می باشد) شامل ۱۰ درس آموزش قرآن، هدیه های آسمان، تربیت بدنی، فارسی، ریاضی، علوم تجربی، هنر، مطالعات اجتماعی، تفکر و پژوهش و کار و فناوری می شود.

دوره متوسطه اول(هفتم، هشتم، نهم) شامل ۱۳ درس قرآن پیام های آسمان، عربی، زبان و قرآن فارسی و نگارش مطالعات اجتماعی، ریاضی، علوم تجربی، تربیت بدنی و سلامت، تفکر و سبک زندگی، زبان انگلیسی، هنر، آمادگی دفاعی و کار و فناوری می شود.

بارم بندی دوره دوم متوسطه؛ پایه دهم ۱۹ درس، پایه یازدهم ۱۶ درس و پایه دوازدهم نیز ۱۶ درس را شامل می شود. فارسی، نگارش، عربی، دین و زندگی، منطق، زبان انگلیسی، جغرافیای ایران و استان شناسی، تاریخ، جامعه شناسی، اقتصاد، هنر، تربیت بدنی، تفکر و سواد رسانه ای، کارگاه کارآفرینی و تولید، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، ریاضی و آمار، آزمایشگاه علوم، و غیره تعدادی از این دروس است.

منبع: ایسنا

376575