وزیر بهداشت در یزد:

امیکرون در ایران مشاهده نشده است

وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی : با انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، احتمال ابتلا به ا میکرون و هر سویه دیگری از این ویروس بسیار کم است.
تصویر امیکرون در ایران مشاهده نشده است

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، بهرام عین اللهی در حاشیه سفر به شهرستان خاتم اظهار داشت: در حال حاضر 87 درصد جمعیت کشور در برابر کرونا واکسینه شده اند که در برخی استان ها پوشش واکسیناسیون بالای 90 درصد انجام شده است.

وی افزود: همچنین 89 درصد جمعیت بالای 12 سال در استان یزد دوز اول و 76 درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

دکتر عین اللهی با شاره به وضعیت وخیم کرونا و شیوع ا میکرون در جهان ادامه داد: در کشور ما علی رغم مشاهده برخی موارد مشکوک و ازمایش های انجام شده، هنوز گزارش رسمی از مشاهده سویه جدید کرونا اعلام نشده است.

وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی گفت: انتشار خیلی سریع و پایین بودن مرگ و میر از ویژگی های این ویروس است و همچنان واکسیناسیون، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ضدعفونی ها از راه های پیشگیری به شمار می اید که با انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، احتمال ابتلا به ا میکرون و هر نوع دیگری از این ویروس بسیار کم است.

دکتر عین اللهی با اشاره به وضعیت دارو افزود: دولت ارز کافی در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است و ستادی در وزارت بهداشت به صورت شبانه روزی وضعیت دارو رصد می کند.

وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی خاطر نشان کرد: امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته کمبودی در حوزه دارو نداریم و با تلاش دوستان نواقص در برخی از داروهای خاص برطرف خواهد شد.

وی همچنین به وضعیت گردشگری سلامت در کشور اشاره کرد و افزود: از نظر پزشکی در کشور وضعیت ممتازی را دارا هستیم و بسیاری از کشورها علاقه مندند بیمارانشان در کشور ما درمان شوند که این افتخار جمهوری اسلامی ایران به شمار می اید که توانسته متخصصان و پزشکانی حاذق را تربیت کند.

دکتر عین اللهی از توسعه گردشگری سلامت از اهداف بسیار بزرگ دولت سیزدهم نام برد و ادامه داد: استان یزد از نظر میزان پزشک در کشور ممتاز است و از نظر نسبت پزشک به جمعیت در کشور رتبه اول را دارا است که این موضوع نشان از پتانسیل بالای استان در پذیرش بیماران داخلی و همچنین بیماران خارج از کشور را دارد.

وی با اشاره به وضعیت پزشک در مناطق محروم گفت: سهمیه ای در وزارت بهداشت وجود دارد که در زمان قبولی فرد متعهد می شوند در مناطق محروم مشغول به خدمت می شوند اما پس از اتمام تعهد نمی توان فرد را مجبور به خدمت در منطقه کرد.

دکتر عین اللهی تصریح کرد: بحث بومی گزینی از مهم ترین برنامه های وزارت بهداشت در این خصوص است که اگر ما بتوانیم فرد بومی پذیرش و تربیت کنیم می تواند در محل بماند و سیاست محرومیت زدایی با بومی گزینی به جد در وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی در حال انجام است.

375925