محور مذاکرات رفع یکپارچه تحریم‌هاست

او افزود: محور مذاکرات تنها رفع یکپارچه تحریم‌ها و تعهد پذیری اروپا و آمریکاست. طرف‌های مقابل گاهی اوقات تهدید‌هایی کرده اند که شبیه طنز است، اما خودشان می‌دانند هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

تصویر محور مذاکرات رفع یکپارچه تحریم‌هاست

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه امروز ۲۶ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) لیله القدر اسلام و قدر قرآن بود و با اینکه وجود نازنین ایشان همواره پشتوانه عظیمی برای اسلام، پیامبر و امیرالمومنین (ع) در همه صحنه‌ها بود، همه وجود خود را عاشقانه، صادقانه و خالصانه به میدان آورد.

امام جمعه موقت تهران گفت: در این ۷۵ روز بین رحلت پیامبر تا شهادت حضرت زهرا (س) دفاع مقدسی را سازمان داد که حقیقتاً اعجاب آور و البته بسیار دست آموز و الهام بخش است.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) را باید بنیانگذار جهاد تبیین بدانیم، گفت: در حقیقت کار حضرت زینب (س) امتداد جهاد تبیین حضرت فاطمه زهرا (س) است که در یک مقطع بی نظیر انجام شد که یک پیچ تاریخی است و جریان نبوت به امامت منتقل می‌شود.

او ادامه داد: شیعه و سنی ارادتمند اهل بیت هستند و در این زمینه حتی اقلیت‌های دینی هم با ما مشترک هستند. اگر شیطان بر زبان کسی سخنی را هم جاری کرد، این سخن مورد اعتنا قرار نمی گیرد، خود او هم پشیمان می شود و دوستانش هم محکومش می کنند. البته تصمیمات مسئولان مربوطه هم تصمیمات خوبی در این باره گرفته اند که در جای خود محفوظ است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اعتقاد دارد که مسئله وحدت امت ما در پرتو انقلاب اسلامی در یک نصاب بالایی قرار گرفته است و اهمیت دارد. به ویژه، علمای شیعه و سنی و در این ماجرا علمای اهل سنت، صیانت شده و خواهد شد.

حاج‌علی‌اکبری وحدت حوزه و دانشگاه از امور راهبردی برای کشور دانست و گفت: از شورای عالی انقلاب فرهنگی توقع داریم درباره وحدت واقعی حوزه و دانشگاه و رفع موانع فکری این وحدت اقدامات تازه‌ای انجام دهند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فعالیت‌های رانندگان نیز گفت: رانندگان زیر بمباران رژیم بعث برای تخلیه کالا از بنادر مجاهدت کردند. راه زیادی برای رسیدن به شرایط مطلوب در عرصه حمل و نقل داریم. در تأمین رونق اقتصادی امنیت غذایی و مبارزه با کرونا نقش رانندگان اهمیت دارد.

او ادامه داد: ۸ و نیم درصد تولید ناخالص داخلی به حوزه حمل و نقل ارتباط دارد. سالانه ۵۰۰ میلیون تن کالا در کشور جا به جا می‌شوند و ۵۳۰ هزار راننده در بخش باری و ۱۰۷ هزار راننده در بخش مسافری فعالیت می‌کند.

حاج‌علی‌اکبری اعتقاد دارد که رشد مهارتی، مسئله معیشت و بیمه در ایام از کار افتادگی یا بازنشستگی رانندگان باید مورد توجه باشد. کیفیت بخشی به معیشت رانندگان می‌تواند حال مردم را خوب کند. مسئله حمل و نقل عمومی درون و برون شهری به تأمین نیاز اقشار متوسط جامعه مربوط است. حمل و نقل عمومی، نوسازی ناوگان و گسترش شبکه حمل و نقلی در کلانشهر‌هایی مانند تهران اهمیت دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه درباره مذاکرات وین و حضور هیات‌ ایرانی در این مذاگرات گفت: هیئت ایرانی در مذاکرات با قدرت و ابتکار وارد میدان شده است. طرف مقابل برای متشنج سازی داخل ایران و بر هم زدن تمرکز هیئت ایرانی تقلا می‌کند. ما بر طرف مقابل منت داریم که به رغم عهدشکنی آن‌ها وارد مذاکره شدیم.

او افزود: محور مذاکرات تنها رفع یکپارچه تحریم‌ها و تعهد پذیری اروپا و آمریکاست. طرف‌های مقابل گاهی اوقات تهدید‌هایی کرده اند که شبیه طنز است، اما خودشان می‌دانند هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات تقلا‌هایی از سر استیصال و ناشی از شکست‌های زنجیره‌ای آن‌ها در غرب آسیاست. کشور‌های عربی اگر غیرت اسلامی ندارند، باید غیرت عربی داشته باشند. امت اسلامی انشاء الله وعده رهبری درباره زوال رژیم صهیونیستی را به زودی خواهد دید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

375923