حسینی در همایش ملی مکتب شهید سلیمانی:

اصل اقدامات سردار سلیمانی را روایت نکنیم دشمن تحریف خواهد کرد!

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: اگر ما حقیقت شخصیت و اقدامات سردار سلیمانی را به درستی تبیین و روایت نکنیم، بدخواهان روایت خود را با تحریف بیان کرده و روایت ناصواب را جایگزین واقعیت می‌کنند.
تصویر اصل اقدامات سردار سلیمانی را روایت نکنیم دشمن تحریف خواهد کرد!

به گزارش سایت خبری پرسون، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در چهارمین پیش نشست نخستین «همایش ملی مکتب شهید سلیمانی» که با موضوع «شهید سلیمانی؛ فرمانده محبوب» برگزار شد، با اشاره به خصوصیات اخلاقی و فردی سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی، در عین حال که در انجام وظیفه بسیار جدی، سخت‌گیر و منضبط بود، اما قلبی سرشار از رأفت و محبت داشت به گونه‌ای که نیروهای تحت امر دلداده و علاقمند به این فرمانده مقتدر و محبوب بودند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی از ابتدای انقلاب تا زمان شهادت در حال جهاد و تلاش خستگی ناپذیر بود، افزود: حاج قاسم با غیرت و همتی که داشت هرگاه و هرجا مظلومانی را می‌یافت که نیاز به کمک دارند در صحنه فداکاری حاضر می‌شد و این مجاهدت و حمایت از مظلومان سبب شد که همواره از پایگاه مردمی و محبوبیت بالایی در بین مردم منطقه و جبهه مقاومت برخوردار باشد.

حسینی گفت: شهید سلیمانی به ما آموخت که هر کس خواهان عزت و محبوبیت است در وهله اول باید رضایت خدا را که مقلب‌القلوب است کسب کند، خداوند به سردار سلیمانی که عبد صالح بود، این وجاهت و منزلت را داد به گونه‌ای که دنیا متحیر این شکوه و عظمت و دلدادگی مردم ایران و منطقه شد و دلیل هراس دشمنان نظام اسلامی از او به خاطر همین پایگاه گسترده مردمی در جهان اسلام بود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه حاج قاسم با درک عظمت خدا دنیا و مافیها برایش کوچک بود، تاکید کرد: درباره جنگ ۳۳ روزه لبنان سید حسن نصرالله دبیرکل قهرمان حزب‌الله گفت که حضور حاج قاسم در آن شرایط بسیار سخت، موجب قوت قلب، دلگرمی و تقویت روحیه رزمندگان مقاومت بود.

وی گفت: در انجام خدمت به مردم از هر سختی و رنجی استقبال می کرد. روحیه ایثار، اخلاص، شجاعت، بزرگ‌منشی و انجام عمل صالح سلیمانی از ویژگی‌های برجسته سردار دل‌ها بود. در قاموس و مکتب سلیمانی ترس و یأس محلی از اعراب نداشت، همواره سرزنده، امیدوار و بانشاط بود و با سخنان گرم و صمیمی که از دل برمی‌خاست در هر جمعی شور و شوق برمی‌انگیخت.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: سردار سلیمانی به گونه‌ای عمل کرد که هم سربازانش و هم مردم عادی به او عشق می‌ورزیدند، ذره‌ای غرور و خودبزرگ‌بینی در وجود او احساس نمی‌کردند و تواضع سردار برای آنها ارزشمند بود.

وی ادامه داد: مردم بر اساس فطرت خداداد، دوستدار انسان‌های صادق، با صفا، وارسته و فداکار هستند و بخاطر وجود این خصوصیات ارزنده عاشق و شیدای سردار بوده و هستند و هنگام شهادتش همچون از دست دادن بهترین عزیزشان در این ماتم گریستند.

حسینی ادامه داد: شهید سلیمانی خالص، یک رنگ، صمیمی و صادق بود. اما برخی باطن و ظاهرشان ۱۸۰ درجه تفاوت دارد مانند قدرت‌های غربی که سعی می‌کنند خود را طرفدار حقوق بشر، صلح، امنیت، دموکراسی و عدالت نشان دهند ولی در واقع جز به مطامع و منافع خود نمی‌اندیشند و برای نیل به تمایلات نفسانی خود حاضرند هر جرم و جنایتی را مرتکب شوند.

این استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: سردار سلیمانی از ابتدای پیروزی انقلاب زندگی خود را وقف مجاهدت و خدمت به مردم ایران و منطقه کرده بود و هرجا خطری بی‌پناهان را تهدید می‌کرد، در صحنه حاضر می‌شد و جان خود را به خطر می‌انداخت تا امنیت را به ارمغان آورد و ستمگران را سرجای خود بنشاند، برای نمونه هر ماه در میدان نبرد جبهه مقاومت حضور می‌یافت و از نزدیک هدایت امور را با تدبیر و درایت به دست می‌گرفت.

وی گفت: هر کس خواهان محبت واقعی مردم است، باید با امتثال اوامر الهی همچون سردار در پی کسب رضای الهی باشد و جز این مسیر دیگری وجود ندارد. کمالات سردار آن چنان جلوه‌ای داشت که حتی دشمنان کینه ورز هم از او به بزرگی یاد می‌کنند. آری «الفضل ما شهد به الاعداء»

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: بنده از نزدیک در دوران دفاع مقدس شاهد بودم که سردار سلیمانی در خط مقدم و در میان آتش و گلوله سنگین دشمن با طمأنینه و آرامش به وظایف خود عمل می‌کرد و مایه‌ی دلگرمی رزمندگان بود.

وی با اشاره به پیشروی داعش در برخی شهرهای سوریه و عراق و نزدیک شدن به دمشق و بغداد گفت: در زمان هجمه وحشیانه داعش و کشتار بی‌رحمانه مردم حتی بعضی مسئولان این کشورها امیدی به امکان مقاومت در برابر تکفیری‌ها را نداشتند اما سردار سلیمانی با اتکال به خداوند قادر متعال و اعتماد به نفس، مرد میدان بود و مقتدرانه پیشروی داعش را متوقف و تروریست‌های خون آشام را به زانو در آورد. این رخداد بسیار بزرگی در تاریخ معاصر بود و اگر سیطره و حکومت داعش تداوم می‌یافت، امنیت و آرامش از مردم ایران و جهان اسلام سلب می‌شد.

حسینی گفت: در حدیث داریم که «الانسان عبید الاحسان» احسان فقط این نیست که انسان به یک نیازمند کمک مالی کند، اینکه مظلومان را از دست ظالمان نجات دهی، والاترین مصداق احسان است و رمز محبوبیت سردار در بین نیروهای مقاومت و مردم عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و دیگر کشورها بخاطر همین احسان بزرگ اوست و آنان که قدر شناسند همواره زندگی خود را مدیون سردار و یاران جان بر کف او می‌دانند.

وی با اشاره به مطرح شدن تعبیر حکومت بر دل‌ها گفت: امثال سردار سلیمانی فقط فرماندهی نظامی نبودند که زیردستان بخاطر سلسله مراتب اداری تابع آنها باشند بلکه به خاطر خصال ارزنده‌ای که داشتند بر دل نیروهای خود حکومت می‌کردند و کافی بود اشاره‌ای کنند تا نیروها در هر معرکه‌های با اشتیاق حاضر شوند و زبان حالشان این باشد که «از تو به یک اشاره، از ما به سر دویدن»

حسینی اضافه کرد: سردار سلیمانی در دعواهای سیاسی داخلی و جناح بازی‌ها وارد نمی‌شد، اما هرجا لازم بود مواضع خود در دفاع از انقلاب و ولایت را با قاطعیت بیان می‌کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره روایت درست وقایع گفت: اگر ما حقیقت شخصیت و اقدامات سردار سلیمانی را به درستی تبیین و روایت نکنیم، بدخواهان روایت خود را با تحریف بیان کرده و روایت ناصواب را جایگزین واقعیت می‌کنند. برخی هم ناآگاهانه به روایت واژگونه آنان استناد و بر آن پایه غلط، تحلیل و تفسیر می‌کنند. لازمه جهاد تبیین، شناخت و بینش درست و سعی وافر و خستگی ناپذیر است.

وی ادامه داد: علیرغم سیاه‌نمایی معاندان و رسانه‌های بیگانه علیه چهره نورانی حاج قاسم، آنچه او را محبوب‌القلوب ساخت پاکی، پارسایی، تعبد، تهجد، صداقت، ثبات قدم و ولایت‌مداری و دیگر اوصاف اولیاء الهی بود که در این مرد خدا تجلی یافته بود.

حسینی با اشاره به بحران معنویت در غرب گفت: غرب علیرغم پیشرفت‌های شگفت‌آور مادی، در امور معنوی و اخلاقی درجا زده بلکه رو به انحطاط رفته و در نتیجه با چالش‌ها و مشکلات اساسی مواجه شده است و با این روند همان طور که اتحاد جماهیر شوروی و مارکسیسم دچار اضمحلال شد، امپراطوری آمریکا و لیبرال دموکراسی هم که قادر به تأمین سعادت انسان‌ها نبوده، دوران افول خود را شروع کرده و جاذبه گذشته خود را از دست داده است.

معاون رئیس جمهور در پایان اظهار کرد: باید افکار و اندیشه‌های سردار سلیمانی را در قالب‌های جذاب و متناسب با مخاطبان ترویج کنیم تا مردم به ویژه نسل جوان رفتار و سلوک این مجاهد فی‌سبیل‌الله و سرور شهدای مقاومت را اسوه و الگوی زندگی فردی و اجتماعی قرار دهند و جامعه رنگ معنویت و صبغه‌ی الهی بگیرد.

منبع : مهر

375561