موافقت عربستان با پذیرش زائرانی که واکسن سینوفارم زده‌اند

عربستان با پذیرش زائرانی که واکسن سینوفارم، سینوواک و کوواکس زده‌اند، برای تشرف به مسجدالحرام و انجام عمره مفرده موافقت کرد. البته به شرطی که این زائران پس از ورود به عربستان سه روز قرنطینه شوند.
تصویر موافقت عربستان با پذیرش زائرانی که واکسن سینوفارم زده‌اند

به گزارش سایت خبری پرسون، سعودی‌ها در ماه‌های اخیر درباره پذیرش زائرانی که واکسن سینوفارم زده‌اند، چندین جلسه برگزار کردند و هربار نسبت به پذیرش زوار خارجی که از این واکسن تزریق کرده‌اند، تردید داشتند.

با این وجود، پس درخواست بسیاری از کشورها که از این واکسن استفاده کرده بودند، مسؤولان سعودی تصمیم گرفتند که با پذیرش مشروط این زوار برای تشرف به عمره مفرده موافقت کنند.

بر همین اساس، در آخرین تصمیم عربستان، مقرر شد تا افرادی که واکسن‌های سینوفارم، سوواکس و سینوواک زده‌اند هم امکان تشرف به سرزمین وحی داشته‌ باشند. البته این افراد پس از ورود به عربستان باید سه روز قرنطینه شوند و در صورت احراز سلامت، امکان تشرف به مسجدالحرام را دارند.

این شرط سعودی‌ها البته با اعتراض‌هایی همراه شده است؛ چرا که در بسیاری از کشورها، واکسن سینوفارم به عنوان واکسن اصلی در سبد واکسیناسیون آن‌ها قرار دارد. اما دولت سعودی بی‌توجه به این موضوع، به نپذیرفتن یا حضور با شرط سه روز قرنطینه زائرانی که از این‌ نوع واکسن‌ها تزریق کرده‌اند، تأکید دارد.

‌این امر فقط برای عمره مفرده مطرح شده است و هنوز سعودی‌ها درباره وضعیت حج تمتع ۱۴۴۳ اطلاع‌رسانی نکردند. با این وجود، مسؤولان کشورمان به زائران مشمول حج تمتع سال آینده توصیه کردند که واکسن آسترازنکا بزنند و اگر پیش از این، سایر واکسن‌ها را تزریق کرده‌اند، حداقل دوز یادآور را از این‌نوع واکسن تزریق کنند.

به گزارش فارس، عمره مفرده از حدود ۶ ماه گذشته برای برخی زوار خارجی که شرایط عربستان را پذیرفتند، آغاز شده و در هفته‌های اخیر نیز تعداد زائران خانه خدا افزایش یافته است. علاوه بر این، دیگر فاصله اجتماعی در مسجدالحرام مطرح نیست و حتی‌‌ الزامی به استفاده از ماسک در فضای باز سرزمین وحی وجود ندارد.‌

منبع: خبرگزاری فارس

375135