اعلام برنامه‌های دانشگاه آزاد در هفته پژوهش و فناوری

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای پژوهشی و فناوری در هفته پژوهش خبر داد.
تصویر اعلام برنامه‌های دانشگاه آزاد در هفته پژوهش و فناوری

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش و فناوری به تمامی پژوهشگران و فناوران کشور به ویژه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری در راستای بند ۲-۷ سند تحول و تعالی دانشگاه و همزمان با مراسم هفته پژوهش و فناوری در سطح کشور و همگام با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طی بخشنامه‌ای به استان‌ها و واحدهای دانشگاهی ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در این هفته از پژوهشگران و فناوران برتر در سطح واحدهای دانشگاهی و استان‌ها با درجه ویژه، سطح ۱ و سطح ۲ در گروه‌های هفتگانه آموزشی علوم انسانی و هنر، فنی و مهندسی، معماری، کشاورزی، دامپزشکی، علوم پایه و علوم پزشکی تقدیر خواهد شد، اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی، سخنرانی و هم اندیشی‌های علمی و ... با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از جمله برنامه‌های دیگر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای پژوهشی و فناوری در هفته پژوهش خبر داد و گفت: در هفته پژوهش موافقت‌نامه علمی، پژوهشی و فناوری با سازمان‌های مختلف از جمله پژوهشگاه نیرو امضا خواهد شد. این اقدامات در راستای بهره مندی پیوسته و نظام مند از خرد جمعی با همکاری‌های متقابل که نتیجه آن بالا بردن کمیت و کیفیت فعالیت‌ها و برنامه‌های مشترک خواهد بود، انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری، اظهار کرد: این نمایشگاه از ۲۳ تا ۲۶ آذرماه از سوی وزارت علوم برگزار می شود. در این نمایشگاه، واحدهای دانشگاهی و استان ها در حوزه های تخصصی از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات، ساخت و تولید، فناوری نانو و زیست فناوری، کشاورزی و صنایع وابسته، مواد و انرژی، صنایع دارویی و بهداشتی و صنایع ساختمان، بیش از ۷۰۰ محصول را در بخش مجازی و ۱۸۰ محصول را در بخش حضوری ارائه خواهند داد.

وی افزود: برگزاری نشست های تخصصی مختلف از جمله نشست روسای شورای پژوهش و فناوری استان‌ها، ابلاغ دستورالعمل رویداد بزرگ فناورانه گام دوم دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیر ساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارتاپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق و با اهداف ترویج ماموریت جدید دانشگاه در زمینه دانشگاه مسئله محور، آشنایی زیست بوم فناوری و نوآوری کشور با اقدامات و ظرفیت های دانشگاه در این زمینه، معرفی فعالیت ها و ظرفیت های کلان دانشگاه به مسئولین کشور و ارتباط گسترده در سطح ملی میان شبکه ای صنعت، علوم و فناوری و نوآوری و سازمان‌های سرمایه گذار، جذب ایده‌ها، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور و همچنین تشویق و تقدیر از پژوهشگران و فناوران برجسته دانشگاه آزاد اسلامی برای تقویت روحیه امید و خودباوری در آنها از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در هفته پژوهش خواهد بود.

دکتر دهقانی فیروزآبادی گفت: با توجه به نگاه ویژه ای که دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، هیات امنا و هیات رئیسه دانشگاه نسبت به امر پژوهش وفناوری دارند و با در نظر گرفتن اقدامات زیرساختی و اساسی که در این حوزه در حال اجراست، شعار «دانشگاه آزاد اسلامی؛ دانشگاه حل مسئله» در قالب عملیاتی‌تری تحقق خواهد یافت. این فرآیند در نهایت منجر به آن می‌شود تا دانشجویان این دانشگاه نه صرفا به عنوان فارغ التحصیل دارای یک مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری بلکه به عنوان یک کارآفرین و فعال حوزه تجارت و فناوری وارد بازار کار شوند.

منبع: ایسنا

375097