طغیانی:

روحانی آب خوردن را هم به برجام گره می زد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم تاکنون در زمینه مقام‌سازی اقتصاد کشور در برابر تحریم‌ها عملکرد قابل قبولی داشته است از سوی دیگر پیام‌هایی که به کشورهای خارجی می‌دهد این است که ما اقتصاد و سفره مردم را به مذاکرات و برجام گره نمی‌زنیم.
تصویر روحانی آب خوردن را هم به برجام گره می زد

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت خنثی‌سازی تحریم‌ها، اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم تا دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از اعمال تحریم و فشار بیشتر بر کشورمان ناامید شوند.

وی بیان کرد: در صورتی که دشمنان انقلاب اسلامی از تحریم ایران ناامید شوند، قطعاً در مذاکرات هم امتیازات بیشتری به کشورمان می‌دهند، چرا که به این نتیجه می‌رسند که دیگر تحریم‌های آنان روی ایران اثری ندارد و به این مسئله پی می‌برند که تنها حربه آنان یعنی تحریم هم کارایی خودش را در برابر ایران از دست داده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ما به دنبال آن هستیم که مذاکرات با غربی‌ها به ثمر برسد، راهش این است که اقتصاد داخلی را تقویت و مشکلات کشور را حل و فصل کنیم.

طغیانی افزود: در مقابل، اگر دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران ببینند که اقتصاد داخلی کشورمان به هم ریخته است و قیمت‌ها هر روز افزایش پیدا می‌کند و تورم ایران شدید است، به این نتیجه می‌رسند که تحریم‌هایشان اثرگذار بوده است، بنابراین تحریم‌ها و فشارهای خود را بر کشورمان افزایش می‌دهند و مذاکرات هم طولانی‌تر، فرسایشی و زمان‌بر می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت سیزدهم از زمانی که آغاز به کار کرده است، نسبت به دولت قبل در زمینه مقام‌سازی اقتصاد کشور در برابر تحریم‌ها عملکرد قابل قبول‌تری داشته است و از سوی دیگر پیام‌هایی که به کشورهای خارجی می‌دهد، این است که ما در حال انجام فعالیت‌های خودمان هستیم و اقتصاد و سفره مردم را به مذاکرات و برجام گره نمی‌زنیم.

طغیانی متذکر شد: دولت روحانی حتی پیام و پالس خوبی هم به طرف مقابل نمی‌داد، به‌گونه‌ای که رئیس‌جمهور سابق به صورت علنی می‌گفت حتی آب خوردن ما هم در گرو برجام و مذاکرات است. ما نباید به هیچ‌وجه محتاج مذاکرات و برجام باشیم و هر چقدر که مشکلات داخلی کشور را حل و فصل کنیم، قطعاً مذاکرات هم زودتر به نتیجه می‌رسد و این مسئله در لغو تحریم‌های کشور هم اثرگذار خواهد بود.

منبع : مهر

374772