از «خوشنام» های تلویزیون چه خبر؟

سریال "خوشنام" این روزها به سکانس‌های جاده‌ای رسیده و قرار نیست فقط مخاطبان را بخنداند؛ بلکه در عمقِ محتوایش می‌توانیم فضایی معنوی بیابیم که حتی ظرفیت رمضانی شدن را دارد.
تصویر از «خوشنام» های تلویزیون چه خبر؟

به گزارش سایت خبری پرسون، سریالِ "خوشنام" چند صباحی است در لوکیشن‌های مختلفی مشغولِ تصویربرداری است. علیرضا نجف‌زاده کارگردان این مجموعه تلویزیونی از رسیدن به سکانس‌های جاده‌ای خبر می‌دهد که این روزها در جاده قم مشغول فیلمبرداری‌اند. او می‌گوید: حدود 40 درصد از تصویربرداری این مجموعه باقی‌مانده و با ظرافت و وسواسِ زیادی کار را پیش می‌بریم.

وی درباره اضافه شدن رضا فیاضی به جمعِ بازیگران سریال، گفت: رضا فیاضی به بازیگران سریال اضافه شده و شاید یکی از اتفاقاتِ خوب این مجموعه، حضور بازیگران کاربلد و توانمند با هنرمندان با استعداد و جویای نام کنار همدیگر است. مثلاً از آقای لولایی، هومن حاجی‌عبداللهی و سحر ولدبیگی بازی‌هایی خواهیم داد که همه نقش‌ها متفاوت و غافلگیرکننده‌اند.

کارگردان این مجموعه تلویزیونی همچنین درباره موضوع و محتوایِ این سریال، گفت:‌ این سریال یک کمدیِ صرف خندیدن نیست؛ بلکه ملودرامِ شیرینی است که هم لحظات غم و گریه دارد و هم لحظات کمدی نشاط‌آور و شادی را به نمایش می‌گذارد. این کار به جهت عمقِ محتوایی معنوی که دارد حتی می‌تواند جزو کارهایی باشد که در ماه مبارک رمضان روی آنتن برود. چون قصه‌مان براساس توبه است و اعتقاد دارم ماه رمضان ماه شادی و میهمانی خداست و باید بهترین و شادترین‌ کارها پخش شوند. همان‌طور که می‌دانید یک خطی داستان ما این است که «از مکافات عمل غافل مشو، گندم از گندم بروید جو ز جو».

نجف‌زاده خاطرنشان کرد: در تلاشیم بیننده‌ها از این کار لذت ببرند؛ به خودمان سخت گرفتیم که کار خوبی ارائه بدهیم و امیدواریم بیننده‌ها لذت ببرند. واقعاً نقش‌های متفاوتی خواهیم دید؛ بازیگرانی که بیننده را غافلگیر خواهند کرد. خیلی متفاوت نسبت به نقش‌هایی که تاکنون بازی کرده‌اند، ظاهر شده‌اند. امیدوارم که حمایت‌ها مستمر باشد تا اینکه مردم به نتیجه خوبی برسند.

طرح اولیه سریال «خوشنام» اولین بار در سال 1396 توسط محسن کیایی ارائه شد. این طرح به گروه فیلم و سریال شبکه یک ارائه شد و توسط محسن کیایی و علی کوچکی کار نگارش آن آغاز شد. نگارش فیلمنامه حدوداً تا سال 1397 طول کشید. در نهایت این مجموعه 30 قسمتی، در سال 1399 با نزدیک شدن به زمان تولید، نام بسیاری از کارگردانان را به میان آورد. کار ساختِ این مجموعه به علیرضا نجف‌زاده واگذار شد و او هم به جهتِ شناخت فضای کمدی و اجتماعی، سراغِ چهره‌هایی رفت که در عرصه کمدی و طنز چه در سینما و چه در تلویزیون سابقه درخشانی داشتند.

شهرام که کاراکتر اصلی سریال است را هومن حاجی‌عبداللهی این نقش را ایفا می‌کند. بازیگری که در سریال "پایتخت" درخشید و در این مجموعه تلویزیونی، نقشِ چند وجهی از او خواهیم دید. شهره لرستانی هم در نقشی متفاوت ایفاگر کاراکتر «پروین» مادر «شهرام» است. فریده سپاه منصور نیز بعد از سال‌ها به تلویزیون برگشته و نقش «مهربان» مادربزرگ «شهرام » را بازی می‌کند. کاراکتر "پروانه" خاله "شهرام" را نیز سحر ولدبیگی ایفا خواهد کرد. نیلوفر رجایی‌فر هم که در سریال "پایتخت" با نقش یک داعشی حضور پیدا کرد به عنوان خاله کوچک‌تر «شهرام» جلوی دوربین خواهد رفت.

هومن حاج عبدالهی، شهره لرستانی، فریده سپاه منصور، نیلوفر رجایی‌فر، محمدرضا داودنژاد، مهرداد ضیایی، ساناز سماواتی، الهه جعفری، سیامک ادیب، سلمان خطی، فرزاد حاتمیان، سیدرضا حسینی، پروین ملکی، مهری‌ آل‌آقا و به تازگی هم رضا فیاضی به جمعِ بازیگران سریال "خوشنام" پیوسته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

374492