مدیرعامل بیمه رازی:

شبکه فروش مهم‌ترین حلقه اصلی زنجیره صنعت بیمه است

علی جباری در پنل تخصصی شبکه فروش، تحول کسب و کار و رونق اقتصادی شبکه فروش را مهم‌ترین حلقه اصلی زنجیره صنعت بیمه دانست.
تصویر شبکه فروش مهم‌ترین حلقه اصلی زنجیره صنعت بیمه است

به گزارش سایت خبری پرسون، پنل تخصصی شبکه فروش، تحول کسب و کار و رونق اقتصادی به ریاست على جباری- مدیر عامل بیمه رازی و به دبیری بهمن سوری دبیر کارگروه شبکه فروش سندیکای بیمه گران ایران برگزار شد.
در ابتدای این پنل علی جباری- رئیس پنل با اشاره به اینکه برگزاری همایش‌های مرتبط با شبکه فروش و ارائه دیدگاه‌های نمایندگان صنعت بیمه تاثیر قابل توجهی بر رشد و توسعه صنعت بیمه دارد، گفت: هویت و یکی از حلقه‌های اصلی زنجیره صنعت بیمه، نمایندگان و شبکه فروش است که باید مشکلات این حلقه واسط میان بیمه گزاران و شبکه‌های بیمه هرچه سریع‌تر حل شود.
او با تاکید بر اینکه باید در راستای رفع دغدغه و ایجاد فضای بهتر برای شبکه نمایندگی و فروش چاره‌اندیشی شود، گفت: تنها چند شرکت آنلاین فروش بیمه‌نامه با مجوز و بدون رعایت قوانین شبکه فروش به فعالیت می‌پردازند که این رویه تهدیدی برای فعالان شبکه فروش محسوب می‌شود.

مدیرعامل بیمه رازی خاطرنشان کرد: نمایندگان و شبکه فروش آمادگی استفاده از تحول دیجیتال را دارد و به طور حتم از دیجیتالی‌شدن فرآیند مشاوره، صدور و پرداخت خسارت استقبال می‌کند.
رئیس پنل شبکه فروش، تحول کسب‌و‌کار و رونق اقتصادی افزود: مهمترین وظیفه در صنعت بیمه برعهده نمایندگان فروش است و آنها صرفا فروشنده نبوده بلکه کارشناس و متخصص بیمه محسوب می‌شوند.

جباری در انتها گفت: نباید تحول دیجیتال برای ما تبدیل به نقطه ضعف یا تهدید شود بلکه باید از آن به‌عنوان فرصت استفاده کرد و برای شبکه فروش و نمایندگان که با پراکندگی زیاد در ایران با امکانات محدود فعال هستند امکان فعالیت سالم و به‌روز فراهم شود.

بر اساس این گزارش، حسین روحی- مدیرکل شبکه فروش بیمه ایران، حسین طاهری- رئیس شورای هماهنگی انجمن‌های نمایندگان بیمه، عباس رجبی- بهاره میرباقری و سعید وصال- اعضای شورای هماهنگی انجمن‌های نمایندگان بیمه، و عباس شهریور- عضو انجمن کارگزاران دیگر اعضای پنل شبکه فروش، تحول کسب‌و‌کار و رونق اقتصادی بودند.

در این پنل که با محوریت تحول دیجیتال در شبکه فروش، فرصت‌ها و چالش‌ها، بازاریابی دیجیتال در صنعت بیمه و نقش آن در توسعه ضریب نفوذ و تحول دیجیتال و تاثیر آن بر مدیریت مشتری برگزار شد، بهاره میرباقری به ارائه مقاله با عنوان «تحول دیجیتال در شبکه فروش، فرصت‌ها و چالش‌ها» پرداخت.

در این مقاله به مزایای کسب و کارهای آنلاین اشاره و نقش کارگزاران در دنیای دیجیتال بررسی شد و اینکه امروز در عصر مشتری‌محوری هستیم و تمرکز شبکه فروش باید بر خواسته‌های مشتری باشد و فناوری باید نیازهای مشتریان را رفع کند و آنها مشاوره تخصصی و انفرادی لازم دارند که باعث ایجاد اعتماد در مشتریان بشود. همچنین بجای تقابل باید کنار تحول دیجیتال باشند مثل بیمه سایبری که براساس نیاز مشتری محصول طراحی می شود و جایگزینی محصولات دیجیتال بجای نمایندگان و کارگزاران خطر بزرگی برای این قشر خواهد بود.

در ادامه مقاله به چالش‌های اینشورتک در ایران پرداخته شد و سایت‌های فروش و مقایسه قیمت با تبلیغات زیاد که این بازیگران جدید بدون مجوز ۴سال فعالیت داشته‌اند و به تازگی آیین‌نامه برای‌شان تدوین شده است که این بخش بجای تکیه بر خدمات مناسب بر تخفیفات غیر مجاز تکیه دارند و مانور می‌دهند و تبلیغات خارج از عرف انجام می‌دهند که ضریب نفوذ بیمه را بالا نبرده‌اند فقط باعث جابجایی پورتفوی شرکت‌ها شده‌اند.

مقاله دوم از سوی سعید وصال «بازاریابی دیجیتال در صنعت بیمه و نقش آن در توسعه ضریب نفوذ» ارائه شد. در این مقاله با ارائه تعریف بازاریابی دیجیتال به مزایا و معایب آن پرداخته شد و اینکه با توجه به ضریب نفوذ اینترنت در جامعه و سن و مدت زمان استفاده از اینترنت در بین کاربران ضرورت استفاده از بازاریابی دیجیتال بیشتر مشخص می‌شود. در ادامه به اهداف بازاریابی دیجیتال اشاره شده که از نوآوری، کاهش هزینه‌ها و تعامل با مشتری و… می‌توان یاد کرد.

در انتها در مقاله سوم با عنوان «تحول دیجیتال و تاثیر آن بر مدیریت ارتباط با مشتریان» که از سوی عباس شهریور ارائه شد، ارائه‌دهنده گفت: به دلیل اپیدمی کرونا موضوع دیجیتالی‌شدن در صنعت بیمه در این دوره پررنگ‌تر شده است. شهریور در مقاله خود با بیان مفهوم تحول دیجیتال به ارائه راهکارهای پیاده‌‌سازی آن پرداخته است و درک وضعیت، تحلیل و تشخیص را لازمه این امر دانسته است. او منافع و مزایای مدیریت ارتباط با مشتری را افزایش درآمد با تحول دیجیتال و داده‌های یکپارچه مشتریان و گردش کار بهینه عنوان کرده است. و نهایتا او معتقد است که صنعت بیمه در مرحله تسهیل خدمات است و تا تحول دیجیتال فاصله بسیاری دارد.

374326