جزئیات جلسه امروز شورای شهر

رئیس شورای شهر تهران توضیحاتی درباره جزئیات صحن امروز شورای شهر ارائه داد.

تصویر جزئیات جلسه امروز شورای شهر

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره جزئیات امروز صحن شورا اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولان از سه تن از معلولان کشور برای حضور در صحن شورا دعوت شده بود که این افراد مسائل و مشکلاتشان را در صحن مطرح کردند و قرار شد که موضوعات را به صورت کتبی و مفصل به ما ارائه کنند.

وی افزود: شهر باید برای معلولان همچون سایر افراد قابل استفاده باشد و شورای شهر با همکاری مدیریت شهری تلاش می‌کنند اقدامات موثری در این زمینه انجام دهد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سالگرد شهادت سردار سرتیپ شهید نجفی پدر سوده نجفی عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: کلیپی امروز جهت گرامیداشت یاد و خاطره ایشان در صحن شورا نمایش داده شد.

وی در ادامه درباره مصوبات امروز شورای شهر گفت: دو نفر از اعضای شورا شامل آقای کاشانی و مظفر در کمیته ای که مربوط به تمهیدات شرایط کرونا است و باید موضوعات اقتصادی در آن پیگیری شود انتخاب شدند.

وی درباره انتصابات در شهرداری تهران گفت: همه انتصابات شرایطی دارد و باید موضوعاتی در مورد آن رعایت شود که اگر این مسئله مدنظر قرار نگیرد شورای شهر تذکر خواهد داد البته شهرداری شرایطی را در این زمینه ابلاغ کرده و دوستان گفتند که بخشی از آن با قانون مغایرت دارد که قرار شد احصا در این زمینه توسط اعضای شورا صورت گیرد و آن را به شهردار منعکس کنند و اگر مغایرتی وجود دارد اصلاحات صورت گیرد.

وی درباره خبر ممنوع شدن برگزاری نمایشگاه ها در نمایشگاه بین‌المللی تهران توسط رئیس پلیس پایتخت گفت: بله شب گذشته با رئیس پلیس تهران صحبت کردم و اعلام شده که نمایشگاه‌ها در تهران و مرکز شهر برگزار نشود.

چمران یادآور شد: این مسئله عین توافق است که سال ۸۴ شهرداری با پلیس تهران و شهرداری و همچنین رئیس جمهور وقت داشته است و نمایشگاه شهر آفتاب هم به این منظور احداث شده که البته سال‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته و دنبال این هستیم که آمادگی های لازم فراهم شود تا همه این نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب برگزار شود.

رئیس شورای شهر درباره جلسه اخیر دولتی‌ها در مورد آلودگی هوا گفت: از شورای شهر کسی در این جلسه دعوت نشده بود و شهرداری سیستم اجرایی محسوب می‌شود و از شهردار در این جلسه و جلسات مشابه دعوت به عمل می آید لذا من در مورد نتایج آن اطلاعات دقیقی ندارم البته باید به این نکته توجه داشت که اگر بخواهیم به صورت ریشه‌ای به موضوع آلودگی هوا بپردازیم باید مسئله حمل و نقل عمومی بهبود یابد و توسعه آن مدنظر باشد.

منبع: فارس

374056