ثبت‌نام ۱۵ هزار نفر در مسابقات قرآن و عترت

دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت (ع) مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از ثبت‌نام ۱۵ هزار نفر در مسابقات این جشنواره خبر داد و گفت: آزمون‌های جشنواره قرآن و عترت از ۱۵ تا ۲۶ آذر برگزار می‌شود.
تصویر ثبت‌نام ۱۵ هزار نفر در مسابقات قرآن و عترت

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از سازمان دارالقرآن الکریم، حجت الاسلام محمدرضا شفیعی گفت: بیشترین ثبت نام ها در استان های قم، خراسان رضوی، اصفهان و گلستان بوده است. رتبه های برتر مرحله استانی این جشنواره علاوه بر دریافت هدیه در مرحله استانی، به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد که زمان و محل برگزاری مسابقات کشوری اعلام خواهد شد.

وی افزود: زمان برگزاری آزمون های شفاهی در هر استان بنا بر صلاحدید ستاد استانی جشنواره و در بازه زمانی تعیین شده خواهد بود و استان ها موظف اند این دوره از مسابقات را با توجه به تعداد شرکت کنندگان و حجم عملیات، مدیریت و برگزار کنند.

شفیعی افزود: داوری این مسابقات در بخش شفاهی به صورت استانی بوده که با توجه به فروکش کردن ویروس کرونا در مراکز استان ها به صورت حضوری و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی خواهد بود و در شهرستان ها و روستاها به صورت غیرحضوری و از طریق ارتباط مجازی برگزار می شود.
دبیر چهارمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت (ع) ادامه داد: آزمون های کتبی جشنواره مربوط به رشته های صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و تفسیر در دو جمعه متوالی به صورت مجازی و از طریق لینک ارسالی به شرکت کنندگان در این رشته ها برگزار خواهد شد.
شفیعی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده و با توجه به شناور بودن زمان برگزاری مسابقات در مرحله استانی، هماهنگی و اطلاع رسانی لازم برای اعلام زمان و محل برگزاری آزمون ها از طریق تماس تلفنی و ارسال پیامک به تمامی شرکت کنندگان صورت می گیرد.

چهارمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت (ع) مرکز خدمات حوزه های علمیه ویژه همسر و فرزندان طلاب ایرانی و غیر ایرانی سراسر کشور، امسال با راهبری سازمان دارالقرآن الکریم و با رویکرد جدید آموزش، مسابقه و محفل از مرداد ماه امسال با ثبت نام از داوطلبان و علاقه مندان کار خود را آغاز کرد.
بخش های مسابقه ای این جشنواره در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، اذان، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، کتابخوانی و نقاشی ویژه کودکان برگزار می‌شود و برگزیدگان در هر رشته و مقطع سنی علاوه بر دریافت جایزه به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

اعضای ستاد مرکزی چهارمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت (ع) را حجت الاسلام سید حمید فقیهی رئیس ستاد، حجت الاسلام محمدرضا شفیعی جانشین رییس و دبیر ستاد، حسین تقی پور مسئول کمیته سامانه و آموزش مجازی، سیدمحمدجواد موسوی مسول کمیته اجرایی، محمد کاکاوند مسئول کمیته نظارت و ارزیابی، سیدمجتبی عظیمی نژاد مسئول کمیته روابط عمومی و رسانه و لیلا رمضانی مسئول کمیته فنی تشکیل می دهند.

373450

مطالب مرتبط