استاندار تهران:

اکنون ۲۵ درصد دانش‌آموزان وارد مدارس شدند

استاندار تهران با بیان اینکه تعداد مراجعان سرپایی، بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا در سطح استان کاهش یافته است، گفت: اکنون ۲۵ درصد دانش‌آموزان وارد مدارس شدند، البته مواردی در مدارس دیده شده که نگران کننده نیست و رعایت دستورات بهداشتی در مدارس مورد تاکید جدی قرار گرفته است.
تصویر اکنون ۲۵ درصد دانش‌آموزان وارد مدارس شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن منصوری عصر امروز در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: در هفته اخیر شاهد کاهش تعداد مراجعان سرپایی، بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا بودیم. سه دانشگاه علوم پزشکی، دستگاه ها و سیستم‌های اجرایی با جدیت جلسات را در تهران و شهرستان‌های تابعه تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: سویه جدیدی از بیماری کرونا در آفریقای جنوبی شناسایی شده است و این امکان وجود دارد مسافرانی که تردد خارجی و پروازهای بین المللی دارند این ویروس ناشناخته را وارد کشور کنند، باید کنترل مرزها با جدیت بیشتری صورت بگیرد.

استاندار تهران تاکید کرد: مقرر شد در فرودگاه امام تیم جدیدی از دانشگاه علوم پزشکی تهران استقرار داده شود و تیم قبلی را هم تقویت کنیم، یکی از شروط پذیرش مسافر از سوی خطوط هوایی این است که آن فرد حتما تست پی سی آر منفی داشته باشد.
منصوری با اشاره به اینکه بناست نیروی انتظامی نیز یگانی را در فرودگاه برای کنترل مراجعان مستقر کند، گفت: اگر تست مسافرین مثبت بود و مهمانان خارجی باشند در هتل به هزینه خودشان قرنطینه می‌شوند تا دوره را بگذرانند و اگر هموطنان تست پی سی آر مثبت بودند، در خانه هایشان قرنطینه می‌شوند.

وی درباره شرایط حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها نیز اظهار کرد: استانداری وظیفه تامین نظم و امنیت ورزشگاه را بر عهده دارد و رعایت دستورالعمل‌ها به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

استاندار تهران یادآرو شد: مصوبه امروز ستاد کرونای استان مبنی بر این بود که در زمان برگزاری مسابقات، وزارت ورزش و جوانان نسبت به درخواست مکتوب برای حضور تماشاگران، و وزارت بهداشت نسبت به موافقت مکتوب با این موضوع اقدام کنند و تنها در این صورت مجوز حضور تماشاگر داده می‌شود.

منصوری درباره وضعیت ادامه فعالیت مدارس نیز گفت: ۹۳ درصد مدارس استان استاندارد بازگشایی را کسب کردند البته این به معنای بازگشایی کامل نیست؛ بازگشایی‌ها داوطلبانه است.

وی اضافه کرد: اکنون ۲۵ درصد دانش‌آموزان وارد مدارس شدند، البته مواردی در مدارس دیده شده که نگران کننده نیست و رعایت دستورات بهداشتی در مدارس مورد تاکید جدی قرار گرفته است.

استاندار تهران در پایان با اشاره به آلودگی هوا و ناسالم شدن آن برای تمام گروه‌ها گفت: امشب جلسه اضطرار آلودگی هوا را تشکیل می‌دهیم و در ارتباط با محدودیت‌ها تصمیم گیری خواهیم کرد.

373225