خطیب‌زاده در نشست خبری عنوان کرد؛

قصد برخی کشورهای اروپایی طولانی شدن مذاکرات است نه رسیدن به توافقی خوب!

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برخی کشورهای اروپایی با اراده لازم به وین نمی‌آیند و تنها به دنبال زمینه‌هایی هستند تا این مذاکرات به طول بیانجامد و اجرای برجام نیز به خوبی انجام نشود.
تصویر قصد برخی کشورهای اروپایی طولانی شدن مذاکرات است نه رسیدن به توافقی خوب!

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری در پاسخ به سوالی در خصوص گفتگوی وزرای خارجی رژیم صهیونیستی و انگلیس اظهار کرد: اینکه وزیر خارجه انگلیس در شب مذاکرات وین با طرفی که از روز اول تلاش می‌کرد برجام را از بین ببرد، گفتگو می‌کند، نشان می‌دهد که در حوزه برخی کشورهای اروپایی، آنها با اراده لازم به وین نمی‌آیند و تنها به دنبال زمینه‌هایی هستند تا این مذاکرات به طول بیانجامد و اجرای برجام نیز به خوبی انجام نشود.

خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی درخصوص سفر نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغاسنتان به کابل گفت: سفر نماینده ما به افغانستان در راستای گفتگوهای ما با همه طرف‌های افغانستانی به شمول طالبان بوده است.

وی افزود: شرایط امروز افغانستان از حیث اینکه مردم این کشور در فشارهای اقتصادی هستند، بنابراین ایران نمی‌تواند نسبت به مردم این کشور بی‌تفاوت باشد. به همین دلیل در همه این روزها تلاش کردیم گذرگاههای خود با افغانستان را باز نگاه داریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه کشورمان برای ادامه مذاکرات با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: سفر «گروسی» در چارچوب مراودات فنی بین ایران و آژانس انجام شد. گفتگوها و گام‌های خوبی در سطوح مختلف انجام شد که این گفتگوها به خاطر اینکه در برخی واژه ها و مفاهیم که برای هر دو حائز اهمیت بود، ناتمام ماند و به توافق قطعی نرسیدیم.

خطیب‌زاده افزود: بندهای توافقی تقریباً نهایی شده است و هیئت جمهوری اسلامی ایران طی روزهای آتی در خصوص نهایی سازی متن توافق، جلساتی را با آژانس خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مراودات هر دو طرف همچنان در سطوح مختلف ادامه پیدا خواهد کرد.

ادامه دارد ...

373126