کتاب ستاره معروف هالیوود درباره چیست؟

«مت دیمون»، بازیگر سرشناس آمریکایی، درباره بحران جهانی آب و دسترسی به آب پاک کتابی نوشته که به زودی منتشر می‌شود.
تصویر کتاب ستاره معروف هالیوود درباره چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مت دیمون ستاره معروف هالیوودی پس از بازیگری، تهیه‌کنندگی و فیلمنامه‌نویسی این بار به سراغ نویسندگی رفته است و کتابی به نام ارزش آب (The Worth of Water) با موضوع دسترسی به آب پاک در دست انتشار دارد. این کتاب که ۱ مارس (۱۰ اسفند ۱۴۰۰) منتشر می‌شود، حاصل همکاری دیمون با یک مهندس عمران و محیط‌زیست به نام گری وایت (Gary White) است.

دیمون از سال ۲۰۰۶ که از کشور زامبیا بازدید کرد به یکی از سخنرانان برجسته درباره بهداشت آب تبدیل شده و وایت نیز در همین راستا تاکنون دو سازمان غیرانتفاعی ( Water.org و WaterEquity ) را تاسیس کرده است. دیمون و وایت در سال ۲۰۰۸ و در گردهمایی سالانه ابتکار جهانی با موضوع آب با یکدیگر ملاقات کردند.

نویسندگان کتاب ارزش آب دیروز (سه‌شنبه، ۲ آذر) با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر انتشار این کتاب، گفتند: از این که این کتاب را با هم نوشتیم هیجان‌زده‌ایم و بی‌صبرانه منتظریم داستان این را که چه می‌شود وقتی یک بازیگر سینما و یک مهندس عمران با هم همراه شده و سعی می‌کنند درباره بحران جهانی آب چیزی بنویسند به اشتراک بگذاریم؛ داستان لغزش‌ها و موانع، پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگ و افراد فوق‌العاده‌ای که در این مسیر ملاقات کردیم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: سفر ما (در مسیر نوشتن این کتاب) دو چیز را اثبات کرد؛ اول آن که حل بحران آب در دوران حیات ما ممکن است و دوم آن که کلید حل این مشکل در میدان دادن به اراده و تدبیر افرادی است که هر روز برای چیزهای ضروری چون آب سالم و پاک می‌جنگند.

به نقل از انتشارات پنگوئن رندوم هاوس، کتاب ارزش آب چالش‌های ایجاد و توسعه راهکارهای مالی را برای افزایش دسترسی به آب پاک و بهداشت به تصویر می‌کشد و در نهایت داستانی است درباره آن که چطور می‌توان به جوامع و افراد قدرت بخشید تا بتوانند روی سلامت خود سرمایه‌گذاری بلندمدت کنند.

372469