کنترل پروپاگاندای سهم خواهان مهم است

ما در دنیای نسبیت‌ها حضور داریم و بالطبع نمی‌توانیم موردی را تماما رد و یا تایید کنیم. تغییر مدیران و مسئولان یک دولت با تغییر رئیس جمهور از همان موضوعاتی است که بسیار نسبی است و نمی‌توان در مورد آن حکم کلی و جامع داد.
تصویر کنترل پروپاگاندای سهم خواهان مهم است

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد جواد پهلوان- استاد دانشگاه و حقوقدان نوشت: در دولت‌های مختلف علی الخصوص در شروع به کار آنها چنین بحث‌ها و جدل‌هایی معمولا رخ می‌دهد. به هرحال حامیان دولت جدید معتقدند باید تغییرات گسترده باشد و نزدیکان بقایای دولت قبلی نظر متفاوتی دارند و می‌گویند نباید با یک چوب همه را راند.

در دولت سیزدهم هم چنین بحث هایی شروع شده است. دو روزنامه اصلی اصولگرایان طی روزها گذشته در تیترهای اصلی خود به طور رسمی از دولت و شخص رئیس جمهور به نوعی درخواست کرده‌اند تغییر مسئولان و مدیران را تسریع ببخشد و به نوعی بقایای دولت قبلی به طور کلی از بین برود. در مقابل مخالفان این رویکرد هشدار داده و گفت‍ه‌اند که چنین اقدامی تهی کردن دولت از نیروهای زبده و با تجربه است.

به هرحال هر دو طرف استدلال‌های قابل تاملی دارند. معنی رای به سید ابراهیم رئیسی تغییر است و این تغییر حاصل نمی‌شود مگر با تغییر رویکردها و تغییر رویکردها حاصل نمی‌شود مگر با تغییر مسئولان. از طرف دیگر کسی نمی‌تواند مدعی شود از صدر تا ذیل دولت قبلی باید تغییر کند زیرا تمام آن‌ها ناتوان و نابلد هستند. چنین موضوعی خلاف واقع است. در تمام دولت‌ها نیروهای مفیدی حضور دارند که جزو سرمایه‌های نظام محسوب می‌شوند و حفظ آنان اتفاقا به نوعی استفاده از فرصت است.

اکنون پرسش اصلی این است در چنین موقعیتی باید کدام طرف ایستاد؟ به نظر بنده لازم است طرف عقل و منطق ایستاد. یعنی باید جدا از بحث‌های کلیشه‌ای و جانبدارانه و حتی سفسطه‌ای که آسیب زاست مشخص شود تغییر کدام مسئولان و مدیران به نفع مردم است و کدام خیر.

فی المثل بنده از جمله شخصیت‌هایی بودم که اعتقاد داشتم بهتر است حداقل از تیم قبلی مذاکره کننده هسته‌ای عباس عراقچی به سبب اشراف و تجربه‌اش حفظ شود. اما خب وزارت خارجه و لابد شخص رئیس جمهور چنین اعتقادی نداشتند. حال اینکه من و امثال بنده درست فکر می‌کردیم و یا مجموعه تصمیم گیران دولت گذر زمان این موضوع را مشخص می‌کند.

ضمن اینکه باید تاکید کرد همواره تجربه ثابت کرده سرعت بالا در عزل و نصب‌ها صورت خوشی و نتایج خوبی ندارد. زیرا اولا تعبیر می‌شود که عزل‌ها کیلویی است و دولت در حال تغییرات اتوبوسی است و ثانیا در انتصاب افراد جدید مداقه و دقت لازم نشده است.

اگر شخص رئیس جمهور و تصمیم‌گیران اصلی اسیر فشارهای رسانه‌ای نشوند می‌توانند بدون جنجال و حواشی‌های خاص هم اتلاف منابع نکنند و هم تغییرات مدنظر خود انجام دهند.کنترل پروپاگاندای سهم خواهان مهم است.

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

372435