کتاب بی قانون «کتاب آرامش»!

«کتاب آرامش» از آن دست کتاب‌هایی است که خواندن آن نیاز با قانون خاصی ندارد و می‌توانید از هر بخش از کتاب که دوست داشتید خواندن را آغاز کنید.
تصویر کتاب بی قانون «کتاب آرامش»!

به گزارش سایت خبری پرسون، «کتاب آرامش» اثر مت هیگ ترجمه مریم فتاح زاده توسط نشر چترنگ با قیمت ۶۰ هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است.

«کتاب آرامش» دستمایه‌ای از تاملات است برای جهانی که به طرزی فزاینده روبه تنش می‌رود. مجموعه‌ای از جزیره‌های کوچک امید و روایات تسلی بخش است که مارا وامی‌دارد تا به گونه‌ای دیگر به خودمان و جهان پیرامونمان بنگریم. ترکیبی از فلسفه، روزنگاری و بازاندیشی است که هیگ آن را بر اساس حکمت فلاسفه باستان و نجات یافتگان اعصار، از مارکوس اورلیوس تا نلی بلادی، از امیلی دیکینسون تا جیمز بالدوین، عرضه می‌دارد.

این کتابی است که وقتی به خرد یک دوست یا آغوشی امن نیاز داشتید، به آن پناه ببرید. حتا برای گرامیداشت معجزه عجیب بودن.

این کتاب درست مثل زندگی واقعی درهم و برهم است. بعضی از فصل‌های آن کوتاه و بعضی بلند است. کتاب پر است از فهرست، جملات قصار، نقل قول، مطالعات موردی و بازهم فهرست و حتی گاهی دستور آشپزی. نویسنده تاکید دارد که مطالب این کتاب را بر اساس تجربیاتش نوشته. اما بخش‌هایی از آن را از منابع مختلفی مثل فیزیک کوانتوم، فلسفه، فیلم‌های مورد علاقه‌اش، مذاهب باستانی و اینستاگرام الهام گرفته‌است.

خواننده می‌تواند این کتاب را به هر ترتیبی که دوست دارد بخواند، می‌تواند از ابتدا شروع و در انتها کتاب را تمام کند یا از انتها شروع و در ابتدایش تمام کند یا حتا جسته و گریخته بخش‌هایی از آن را مطالعه کند. هیچ قانونی برای خواندن این کتاب وجود ندارد. با این وجود این کتاب بر حسب تصادف موضوعی دارد. این موضوع همان ارتباط است. ارتباط انسان با انسان، لحظه با لحظه، درد با لذت و ناامیدی با امید.

منبع: ایلنا

372413