گزارش پرسون از یک رویداد؛

هشدار سردار اشتری: پرهیز از سفرهای غیرضرور در شرایط جوی ناپایدار

رستم قاسمی گفت: وزارت راه طی یک تا دو سال آینده کلیه نقاط حادثه خیز جاده ای را اصلاح می کند.
تصویر هشدار سردار اشتری: پرهیز از سفرهای غیرضرور در شرایط جوی ناپایدار

به گزارش سایت خبری پرسون، وزیر راه در مراسم رزمایش پلیس راهور به مردم وعده دادند که تا دوسال آینده هیچ نقطه حادثه خیزی وجود نخواهد داشت.

صبح امروز مراسم رزمایش زمستانه ۱۴۰۰پلیس راهنمایی رانندگی کشور با حضور رستم قاسمی وزیر راه، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی برگزار شد که در آغاز مراسم، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی ضمن تجلیل از زحمات و تلاش های شبانه روزی تمام نیروها و دست اندرکاران افزود: تمام تلاش و برنامه ریزی پلیس و دستگاه های مسئول در امر ترافیک و کاهش تصادفات جاده ای این است که تا حداقل امکان بتوانیم یک نفر را نیز از مرگ نجات بخشیم.

سردار اشتری افزود: با بهره گیری از تکنولوژی و نخبگان کشور و نیز بهره گیری از دانش ترافیکی و مهندسی روز بتوانیم معضل کنونی ترافیک در کلانشهرها بویژه شهر تهران را حل نموده و ترافیک شهرها را سامان بخشیم.

وی همچنین در توصیه ای به شهروندان کشورمان در خصوص اجتناب از سفرهای غیر ضرور گفت: از شهروندان عزیز درخواست موکد داریم در صورت امکان از سفرهای غیرضرور در شرایط جوی ناپایدار پرهیزکرده و چنانچه قصد سفرهای ضروری را دارند با تجهیزات کامل زمستانی همچون زنجیر چرخ و خوراک و پوشاک گرم اقدام به سفر نمایند.

در بخشی دیگر از این مراسم سردار سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهور ناجا در طرح زمستانه پلیس راهور در رزمایش طرح زمستان ۱۴۰۰پلسس گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی باهمکاری ۸ دستگاه اصلی آماده خدمت رسانی وارائه فعالیت های جاده ای و نیز خدمات امداد و نجات به مسافرین کشورمان می باشد.

وی با اشاره به اینکه محورهای شمالی دچار ناپایداری جوی شده است، ادامه داد: ۵۱هزار نیرو در ۲۱۳ هزار راه های کشور ۱۱۲ گردنه برفگیر و ۲۴۷ شهر کشور به تسهیل عبور و مرور می پردازند. هدف پلیس راهور و همکاران زحمتکش تسهیل در عبور و مرور شهروندان در معابر اصلی و فرعی، کاهش جان‌باختگان و پیشگیری و رسیدگی به آنها می باشد.

سردار هادیانفر با تاکید بر اینکه ۵۱ درصد تصادفات فوتی درهمان مرحله اول رخ می دهد، بیان داشت: حضور و نقش دستگاه ها در منجر به فوت شدن تصادف کنندگان در صحنه حادثه انکار ناپذیر می باشد.

وی اشاره کرد: بر اساس گزارشات دریافتی طی سال ۹۹ بالع بر۲۶ هزار نفر در اثر تصادفات جاده‌ای ای مجروح شدند. انشاالله تصادفات امسال به حداقل ممکن برسد.

رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: پلیس با بکار بستن تمام توانایی های فنی و انسانی و طبق تاکیدات مقام معظم رهبری در تلاش است که منویات ایشان را در خصوص کاهش تلفات جاده ای تحقق بخشد.

در پایان مراسم رستم قاسمی وزیر راه، مسکن و شهرسازی طی سخنانی از تلاش ها و زحمات نیروهای خدوم مجموعه نیروی انتظامی کشور در تامین امنیت جاده های کشور در ایام سخت و برفی کشور که تمهیدات سفر امن و آرام شهروندان را فراهم می سازند، اعلام کرد: وزارت راه و ترابری تمام توان و منابع مالی و مهندسی خود را در جهت حذف نقاط حادثه ساز کشور در جاده های مواصلاتی به عمل می آورد.

قاسمی بیان کرد: امیدواریم انشالله طی یک تا دو سال آینده هیچ نقطه حادثه سازی وجود نداشته باشد.

ساراپیرانه

372066