سه مطالبه بزرگ ملت ایران از دولت

مشکلات داخلی ایران از هر جنسی که باشد به خود ایرانیان مرتبط است و با مطالبه گری در این سال‌ها حق و حقوق خود را فریاد زده اند و البته این فریادها و مطالبه گری ها هیچ ارتباطی با اجانب و قاتلان ملت ایران ندارد.
تصویر سه مطالبه بزرگ ملت ایران از دولت

به گزارش سایت خبری پرسون، سید احمد نبوی دبیر کل حزب همت نوشت: اول؛ دریافت غرامت جنگ از عراق با استناد به قطعنامه سازمان ملل متحد.

3۳ سال از پایان جنگ ایران و عراق گذشته اما عراق هنوز غرامت جنگی ایران را پرداخت نکرده است. غرامتی حدود یک تریلیون دلار، عراق در حالی غرامت جنگ ایران را نداده که کویت به خاطر یک ماه جنگ با عراق تاکنون ۵۰ میلیارد دلار غرامت از این کشور گرفته است.

جنگ ایران و عراق یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های کلاسیک در تاریخ جهان و تقریبا آخرین نبرد بزرگ و همه‌جانبه نظامی در قرن بیستم بود. این جنگ علاوه بر خسارت‌های جانی گسترده، خسارت‌های مالی فراوانی هم بر جای گذاشت و این در حالی است که طبق عرف روابط بین‌الملل، کشور متجاوز (عراق) باید غرامت بپردازد.

عجیب آنکه خسارت‌های وارد آمده در جریان «جنگ خلیج‌فارس» در سال ۱۳۶۹ خورشیدی (حمله صدام حسین به «کویت» و لشگرکشی «آمریکا» و متحدانش در پاسخ به صدام) حدود ۲۴۰ میلیارد دلار برآورد شده، در حالی که این جنگ کمی بیش از یک ماه به طول انجامید و خسارت‌ها، به هیچ‌وجه در ابعاد حمله عراق به ایران نبود بنابر این عدد ۱۰۰۰ میلیارد دلار خسارت برای ۸ سال جنگ عدد غیر منطقی ای نمی‌باشد.

درآمد یکی از میادین نفتی عراق به ایران برای چند سال پشت سر هم می‌تواند بدهی این کشور به ایران را مستهلک نماید و امروز که ایران در فشار سخت اقتصادی قرار گرفته است این خسارت و غرامت قانونی و بین المللی بایستی توسط دولت آقای رئیسی بنفع ملت ایران دریافت گردد.

دوم؛ دستگیری عوامل احتمالی پناه دادن منافقین در کشورهای اروپایی.

دادستانی سوئد یکی از شهروندان ایرانی به نام حمید نوری را به جرم همکاری با قوه قضاییه در سال‌های دهه شصت و اعدام منافقین دستگیر و در حال محاکمه وی می‌باشد.

چرا دولت جمهوری اسلامی ایران علیه وزرای کشور برخی کشورهای اروپایی که به ترور کنندگان ۱۷۰۰۰ ایرانی در سال‌های دهه شصت اجازه اقامت و پناهندگی داده است اعلام جرم نمی کند؟ آیا این ۱۷۰۰۰ ایرانی که در بین آنها رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه، نخست وزیر، وزرا، نمایندگان مجلس تا مردم عادی کوچه و بازار در میان آنان بودند حق حیات نداشتند که با سلاحها و افراد یک گروه تروریستی به شهادت برسند؟ مدافع خون به ناحق ریخته این شهیدان کدام دولت است؟ آیا بنیاد شهید غیر از کارخانجات و شرکت‌ها و درآمد و کاسبی کار دیگری ندارد؟

دولت آقای رئیسی باید به دولتهای اروپایی بفهماند که خون ۱۷۰۰۰ شهید ترور در کشور مدافعان قدرتمندی دارد و حقوق آنان مطالبه خواهد شد.
حزب همدلی مردم تحول خواه (همت) می‌تواند شاکی این دادخواهی به نمایندگی از ملت ایران در محاکم ایران باشد.

سوم؛ شکایت از دولت انگلیس برای قتل عام ۹ میلیون ایرانی.

در جنگ جهانی اول علیرغم اعلام بی طرفی دولت ایران، روسیه و انگلیس از شمال و جنوب، ایران را به اشغال خود در آوردند و پس از انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ و خروج روسیه از ایران، انگلستان خود را به پایتخت رساند و با خرید محصولات کشاورزی برای سربازان خود و انبار کردن بیش از حد غلات با قیمتهای بالا جهت ادامه جنگ، ایران را دچار قحطی شدید کرد، مردم فقیری که در حالت عادی شرایط بدی داشتند به سوءتغذیه شدیدی گرفتار شدند و از گرسنگی روزانه هزاران نفر جان می‌دادند تا جایی‌که از این مرگ و میر، بیماری‌های مسری خطرناکی ایران را در بر گرفت که در طول جنگ جهانی اول و حضور انگلیس در ایران حدود ۹ میلیون نفر از ۱۹ میلیون نفر جمعیت ایران یعنی نیمی از مردم از قحطی و بیماری کشته شدند.

امروز همان انگلیس در کشورش دادگاه مردمی آبان ۹۸ ایران را برگزار می‌کند. در درگیری‌های آبان ۹۸ حدود ۲۰۰ نفر از مردم عادی و اشرار کشته شدند که دستگاه‌های مختلف گزارشات خود را مبنی بر بی درایتی برخی دستگاههای انتظامی و امنیتی در خصوص کشته شدن مردم عادی اعلام کرده اند و البته باید پاسخگوی مردم باشند اما این موضوع داخلی ایران با ضعف دیپلماسی خارجی ایران بهانه ای برای خارج نشینان شده است.

حزب همدلی مردم تحول خواه ( همت ) بابت کشتار و قتل عام ۹ میلیون ایرانی توسط سیاست‌های جنگی انگلیس در تجاوز به یک کشور بی‌طرف، از دولت محترم درخواست پیگیری این هولوکاست ایرانی را می‌نماید.

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

371964