جذب گردشگر برای زندان هارون کلید خورد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که بین شهرداری منطقه ۱۵، اداره اوقاف و امور خیریه شهر ری و بخش خصوصی به امضاء رسید مقرر شد مجموعه‌ای از امکانات رفاهی در محدوده بنای تاریخی زندان هارون ایجاد شود.

تصویر جذب گردشگر برای زندان هارون کلید خورد

به گزارش سایت خبری پرسون، اکبر مختاری درباره ایجاد امکانات رفاهی و گردشگری در بنای تاریخی زندان هارون گفت: این بنای تاریخی یکی از جاذبه های تاریخی و گردشگری این منطقه و مربوط به سده چهارم هجری قمری است. اما به دلیل فقدان امکانات رفاهی و زیرساخت‌های گردشگری، آنچنان که باید، مورد توجه گردشگران قرار نمی‌گیرد. بنابراین تصمیم گرفته شد که امکانات رفاهی برای این بنا با مشارکت بخش خصوصی در نظر گرفته شود و سهولت دسترسی برای گردشگران فراهم شود.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۵ افزود: البته متولی این بنای تاریخی، اداره اوقاف و امور خیریه شهر ری است اما از آنجایی که این بنا یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه ۱۵ محسوب می‌شود شهرداری تصمیم گرفت در تعامل با اداره اوقاف و مشارکت بخش خصوصی، امکاناتی را برای گردشگران مراجعه کننده فراهم کند.

مختاری ادامه داد: طبق تفاهم نامه ای که بین شهرداری منطقه ۱۵، اداره اوقاف و امور خیریه شهر ری و بخش خصوصی به امضا رسید مقرر شد که بخش خصوصی یک سری امکانات رفاهی از جمله چندین آلاچیق برای استراحت و پذیرایی از گردشگران، چند چشمه سرویس بهداشتی، پارکینگ، راهنمای گردشگر برای معرفی این اثر تاریخی به گردشگران علاقمند و نصب تابلوهای راهنما جهت راهنمایی گردشگران در محدوده این بنای تاریخی ایجاد کند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۵ اضافه کرد: طبق این تفاهم نامه بخش خصوصی متعهد شده که ظرف سه تا ۶ ماه از تاریخ انعقاد این تفاهم نامه، امکانات فوق الذکر را به منظور جذب بیشتر گردشگر و تبدیل این بنای تاریخی به یکی از مقاصد گردشگری کلانشهر تهران فراهم کند و اداره اوقاف و شهرداری همکاری لازم را با مجری داشته باشند.

منبع: ایسنا

371027