مدیران سالن‌های خصوصی اغلب از جنس تئاتر نیستند

سیروس کهوری‌نژاد نویسنده و کارگردان نمایش «مجهول ابن اجل» با اشاره به تغییراتی که نمایش در طول ۲ سال اخیر کرده است درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی توضیحاتی ارائه داد.
تصویر مدیران سالن‌های خصوصی اغلب از جنس تئاتر نیستند

به گزارش سایت خبری پرسون، سیروس کهوری‌نژاد که از ۲۳ آبان ماه نمایش «مجهول ابن اجل» را در خانه نمایش مهرگان به صحنه برده است درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: این نمایش قرار بود اسفند ماه ۹۸ در تماشاخانه نوفل لوشاتو به صحنه برود که به دلیل شیوع کرونا اجرا به تعویق افتاد و متاسفانه مشکلاتی نیز برایش پیش آمد اما بالاخره طلسم اجرا شکست و ما نمایش را از ۲۳ آبان در خانه نمایش مهرگان به صحنه برده‌ایم.

وی درباره تغییر تماشاخانه از نوفل لوشاتو به مهرگان با وجود قراردادی که با سالن داشته است، توضیح داد: متاسفانه مدیران سالن‌های خصوصی اغلب از جنس تئاتر نیستند و به دنبال بیزینس خودشان هستند. به هر سالنی که مراجعه کنید با آدم‌های غیرتئاتری برخورد می‌کنید که هدفشان چیزی غیر از تئاتر است. در نهایت ما با خانه نمایش مهرگان به توافق رسیدیم که سازوکاری مناسب‌تر از بقیه سالن‌ها داشت.

کهوری نژاد درباره تغییراتی که نمایش در این مدت داشته است، بیان کرد: تنها کمک کرونا در طول این مدت این بوده که به من حمله نکرده است و تا امروز سالم مانده‌ام و از این نظر باید سپاسگزار باشم. البته در مدت زمانی که اجرای نمایش به تعویق افتاده بود کار تغییراتی کرد به شکلی که همه بازیگران نمایش به جز خودم تغییر کردند اما متن از لحاظ کیفی بهتر شده است.

این بازیگر و کارگردان تئاتر یادآور شد: به هر حال آدم در طول زمان دچار تغییر می‌شود و از آنجا که ذهنیت تماشاگر در طول این ۲ سال تغییر کرده است اگر ما نیز به اتفاقات دو رو برمان آگاه نباشیم و با توجه به تغییرات مخاطبان کار را ارتقا ندهیم از تماشاگرمان دور خواهیم شد. از این لحاظ برای اینکه مخاطب کار را بیشتر درک کند نمایش دچار تغییراتی شده است و از این منظر با اجرای جدیدی روبرو هستیم. خود من در طول این مدت دچار تغییر و رشد شدم و همینطور هم نمایش دچار رشد شده تا داستان بهتری خلق شود.

بازیگر سریال «مختارنامه» در پایان درباره مضمون نمایش توضیح داد: «مجهول ابن اجل» قصه‌ای ایرانی دارد و درباره مردی است که در ساحل جنوب به دنبال شخصی می‌گردد که او را از بین ببرد چون خودکشی حرام است او در این راه با چند شخصیت جادویی و اساطیری روبرو شده و متوجه می‌شود که در حقیقت همان آرش کمانگیر است و در ذهن و خاطرات مردم جاودانه شده است. در واقع این نمایش گزاره ایست از مردی که در پی مرگ است. او در سعی خویش و رویارویی با مرگ متوجه می‌شود که دچار جاودانگی شده و در ذهن مردم به عنوان آرش کمانگیر زنده است و نمی‌تواند بمیرد و مرگ، شرط مرگ او را انجام کاری قرار می‌دهد که از خاطر مردم پاک شود و او را در پی انجام این کار به زندگی باز می‌گرداند. او گرفتار در روزمرگی خود شده و از حکم شرم آور مرگ سرپیچی کرده رنج قهرمانی و جاودانگی خود را می‌پذیرد …

سیروس کهوری‌نژاد، پرستو علیزاده، مهتاب عسکری، خالد امیریان، محمدرضا بابایی، بیتا خسروی، روزبه جهانی، سونیا فردی پور، عطیه صمدی، علیرضا حسین‌پور بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش «مجهول ابن اجل» تا ۱۰ آذر ماه هر شب ساعت ۱۹ در خانه نمایش مهرگان میزبان علاقه‌مندان به تئاتر است.

منبع: مهر

370939