بررسی چالش‌های بخش پتروشیمی در کمیسیون انرژی مجلس

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون درباره بررسی چالش‌های بخش پتروشیمی کشور را تشریح کرد.
تصویر بررسی چالش‌های بخش پتروشیمی در کمیسیون انرژی مجلس

به گزارش سایت خبری پرسون، مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، گفت: در بخش اول جلسه آقای فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حضور یافت و به تشریح برنامه‌های خود برای تصدی این وزارتخانه پرداخت و نمایندگان نیز سوالات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه بخش دوم جلسه امروز کمیسیون درباره بررسی بخش پتروشیمی کشور در حوزه‌های تولید، مصرف، صادرات و خوراک این بخش بود، ادامه داد:برای بررسی این موضوع آقای محمدی مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در جلسه کمیسیون حضور پیدا کرده بود.

نماینده نهبندان در مجلس تصریح کرد: طبق گزارشی که آقای محمدی ارائه کرد در حال حاضر 90 میلیون تن در سال ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی داریم که در مقایسه با سال 99 که 65 میلیون تن بوده است به رشد 38 درصدی دست پیدا کرده‌ایم که این روند رو به رشد برای سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی ارزآوری خوبی در زمان تحریم برای کشور داشته است، عنوان کرد:هاب‌های جدیدی که در مکران، قشم و جاسک با استفاده از خوراک‌های بین‌ مجتمعه‌ای تعریف شده است نوید روزهای بهتری برای این صنعت را می‌دهد.

نخعی با بیان اینکه یکی از چالش‌های این صنعت که در جلسه امروز هم درباره آن بحث شد درباره خوراک گاز طبیعی است، اظهار داشت:با توجه به طراز منفی گاز تولیدی در کشور یکی از چالش‌های جدی در این حوزه است.پیش‌بینی می‌شود در 5 سال آینده 170 میلیون متر مکعب روزانه نیاز خوراک صنعت پتروشیمی باشد که این رشد 75 درصدی در این حوزه را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان عضو کمیسیون ابهامات و سوالات خود را مطرح کردند و آقای محمدی نیز به آنها پاسخ داد.

منبع: تسنیم

370871