به گزارش سایت خبری پرسون، علی سالارکیا با بیان این که صنعت بیمه دیر به فکر تحول دیجیتال افتاده است، خاطرنشان کرد: در شرکتهایی که مدیران نوگرا حضور یافتهاند، تحول دیجیتال به سرعت دنبال شده است.
وی با اشاره به این که شرکت بیمه تجارتنو به واسطه مدیرعامل آشنا به این حوزه، اقدامات اساسی در بخش زیرساخت های آیتی را عملیاتی کرده است، گفت: تجارتنو تنها در سال گذشته با سرمایه گذاری مناسب در بخش فناوری اطلاعات و جدیدترین تجهیزات مربوط به این حوزه را خریداری کرده است.
سالارکیا با اشاره به ورود بیمه تجارت نو به حوزه کسب وکار دیجیتال و گسترش تعاملات با استارت آپها، خاطرنشان کرد: اپلیکیشن بنو که در این شرکت طراحی شده است، بسیاری از نیازهای مشتریان را به صورت کاملا غیرحضوری و آنلاین، برطرف می کند.
او ایجاد امکاناتی چون خرید آنلاین بیمه نامه، ارائه مشاوره بیمهای و پرداخت آنلاین خسارت و در صورت لزوم اعزام تیم ارزیاب به محل حادثه را از امکانات این اپلیکیشن خواند و گفت: خدمات دیجیتال بیمه تجارت نو به مشتریانش در سال آینده به حداکثر ممکن می رسد، به گونه ای که می توان گفت همه فرآیندهای بیمهگری در این شرکت دیجیتالی خواهد شد.
مدیر فناوری اطلاعات شرکت بیمه تجارتنو همچنین ازتصمیم این شرکت برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی در ارائه خدمات بیمهای خبر داد و با بیان این که روشهای سنتی چون ارزیابی خسارت در محل و یا پرداخت خسارت با تاخیر در صنعت بیمه کشورهای توسعه یافته دیگر وجود ندارد، گفت: هوش مصنوعی اکنون نقش ارزیاب خسارت را بازی می کند، به گونهای که زمان ارزیابی خسارت به کمتر از یک دقیقه و زمان پرداخت خسارت به کمتر از سه دقیقه کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: شرکت بیمه تجارتنو نیز به این زمینه ورود کرده و با برخی از استارت آپهای فعال در این حوزه مذاکراتی را آغاز کرده است که می تواند تحولی جدی در صنعت بیمهگری کشورمان تلقی شود.