درخواست اجرای احکام دادگستری در میدان الغدیر و برخورد با دلالان؛

تجمع اعتراضی شهروندان درب ساختمان شهرداری اهواز

تعدادی از شهروندان و بازاریان اهوازی در اعتراض به فعالیت دلالان در میدان میوه و تره‌بار الغدیر مقابل شهرداری تجمع کردند و به منظور برخورد با دلالان بازار میوه خواستار اجرای حکم صادر شده دادگاه در مورد این میدان شدند.
تصویر تجمع اعتراضی شهروندان درب ساختمان شهرداری اهواز

به گزارش سایت خبری پرسون، ماجرا از این قرار است که طبق شنیده ها، مستاجرین شهرداری در میدان الغدیر اهواز از سال ۱۳۹۲ اجاره به شهرداری پرداخت نکرده و بارها با تعیین هیئت کارشناسی سه نفره و حتی تعیین کارشناس از طرف خودشان پس از نظر هیئت کارشناسی از انعقاد قرارداد و پرداخت مبلغ ناچیز ۴۰۰ هزار تومان اجاره امتناع کرده اند.

دادستان اهواز آذرماه ۹۸ به منظور ساماندهی میدان الغدیر و جلوگیری از فعالیت افراد سودجو و دلال طبق مصوبه شورای تامین استان اقدام به نصب نیوجرسی در میدان الغدیر کرد تا هم مانع فعالیت باراندازهای غیر مجاز ‌در مقابل غرفه‌های کسبه شده و از افزایش کاذب قیمت میوه و تره بار جلوگیری کند.

این اقدام دادستانی بعدها به دلایل فشار برخی مسوولان متوقف شد و طبق شواهد همچنان شهروندان اهوازی میوه را با قیمت بیشتری نسبت به سایر استان‌ها خریداری می‌کنند.

یکی از شهروندان اینگونه می گوید: به نظر می رسد نفوذ دلالان متخلف باعث عدم اجرای احکام بوده است. حال عده ای از مستاجران نظر هیئت کارشناسی را پذیرفته اند و
رییس و تعداد محدودی از اعضای شورای شهر و شهردار جدید که وامدار انتخابات به آنها هستند، قصد دارند با انعفاد قرارداد جدید به ماهی ۲/۳۰۰/۰۰۰ تومان احکام تخلیه را اجرا نکنند زیرا اگر احکام تخلیه اجرا شود هر غرفه تا حدود ۱۵ میلیارد تومان به متقاضی بعدی واگذار می شود.

گفتنی است میوه و تره بار اهواز با کیفیت پایین‌تر و قیمت بیشتر نسبت به سایر کلانشهرها عرضه می‌شود که ناشی از خرید و فروش میوه توسط دلالان است.

میدان میوه و تره بار غدیر اهواز سالهاست به صورت انحصاری مسئولیت توزیع میوه و تره بار در سطح شهر اهواز و شهرستان های دیگر استان را برعهده دارد، این میدان در سال ۱۳۸۰ به دلیل مشکلات بهداشتی و فضای کم میدان میوه و تره بار قدیم اهواز ساخته شد.

میدان میوه و تره بار غدیر اهواز با رویکرد توسعهای ساخته شد اما با گذشت حدود ۲ دهه از احداث آن، مشکلات زیرساختی آن مانند نبود شبکه فاضلاب و ایجاد مسائل بهداشتی، انحصار در قیمت گذاری میوه و وجود برخی دستهای پشت پرده برای تعیین نرخ در بازار باعث انتقاداتی از سوی مردم و حتی غرفه داران این میدان شده است.

370853