پرسون گزارش می‌دهد:

به بهانه انتشار تصاویر بانوان بسکتبالیست ایران، لبنان و سوریه

انتشار همزمان و مقایسه تصاویر بانوان بسکتبالیست ایرانی و لبنانی و سوری موجی از واکنش‌ها در خصوص تفاوت در حجاب این سه تیم ایجاد کرده است. 
تصویر به بهانه انتشار تصاویر بانوان بسکتبالیست ایران، لبنان و سوریه

به گزارش سایت خبری پرسون، چند روزی است که مسابقات دسته ب بسکتبال زنان کاپ آسیا در اردن در حال برگزاری است و قهرمان این دوره از رقابت‌ها به سطح الف کاپ آسیا صعود خواهد کرد. تیم بانوان ایران در این دوره با لبنان و سوریه هم‌گروه است، انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از جریان مسابقات که ورزشکاران بسکتبالیست ایرانی در آن حجاب کامل دارند و حریف سوری و لبنانی بدون حجاب هستند، موجی از واکنش‌ها را در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است.

عمده واکنش‌ها در دو سطح قابل بررسی است. بحث اول که همان موضوع قدیمی حجاب اجباری است. کاربران فضای مجازی با اشاره به این که لبنان و سوریه نیز مانند ایران کشورهای مسلمانی هستند به بی‌حجاب بودن و یا به عبارت بهتر به آزادی عمل ورزشکاران این کشورها در انتخاب حجاب پرداختند.

موضوع بعدی واکنش‌ها نیز مربوط می‌شد به سیاست‌های ایران در قبال حمایت از سوریه و حضور مدافعان حرم در این کشور، یک کاربر با انتشار تصویری نوشت: "تیم ملی بسکتبال زنان سوریه در مسابقات کاپ آسیا، شما دقیقا از کدام حرم دفاع کردید؟" همین موضوع باعث جدال میان دو گروه مخالفان و موافقان این موضوع شد.

این اتفاق سبب شد تا برخی از سیاست‌های نظام در سوریه انتقاد کنند و در مقابل برخی دیگر این موضوع یعنی بی‌حجابی دختران سوری و حمایت ایران از سوریه را غیرمرتبط و مغلطه دانستند.

گفتنی است بی‌حجابی زنان در کشور سوریه موضوع جدیدی نیست و همسر بشار اسد، رئیس جمهور این کشور از جمله زنانی است که حجاب ندارد و این موضوع در سوریه موضوع عادی محسوب می‌شود.

به نظر می‌رسد انتشار همزمان و مقایسه تصاویر ورزشکاران ایرانی و لبنانی و سوری در کنار یکدیگر سبب واکنش‌های هیجانی نسبت به این موضوع شده و انتقادات چندان قابل توجه نیست. هرچند بحث حجاب اجباری در ایران و عدم رعایت این مسئله در سایر کشورهای مسلمان چالش‌هایی را برای مسئولان ایرانی ایجاد کرده است.

370277