میراث شوم 10 هزار میلیاردی روحانی برای دولت رئیسی!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: شاهد فقدان آینده‌نگری در کنار آینده‌فروشی در دولت روحانی بودیم به طوری که ماهانه بیش از 10 هزار میلیارد تومان دولت فعلی باید اقساط دولت قبلی را در قالب اوراق و سررسید اوراق و بدهی‌ها پرداخت کند.
تصویر میراث شوم 10 هزار میلیاردی روحانی برای دولت رئیسی!

به گزارش سایت خبری پرسون، بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش نقدینگی در دولت روحانی اظهار داشت: عدم آینده‌نگری دولت حسن روحانی در کنار آینده‌فروشی منجر به فشار زیادی به حوزه ارز و ریال کشور شده است، این در حالی است که ماهانه بیش از 10 هزار میلیارد تومان دولت فعلی باید اقساط دولت قبلی را در قالب اوراق و سررسید اوراق و بدهی‌ها پرداخت کند.

وی درباره احتمال ارائه لایحه دولت برای اصلاح ارز 4200 تومانی به مجلس خاطرنشان کرد: جز دارو که حساسیت زیادی در کشور وجود دارد و طبقات محروم جامعه به شدت با آن درگیر هستند، به نظر می‌رسد که طبق آمار سازمان برنامه و بودجه انحراف زیادی در حمایت از مردم برای تامین کالاهای اساسی آنها با ارز 4200 تومانی وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بیشترین نرخ تورم در حوزه تغذیه کشور در یک سال اخیر بوده است، این در حالی است که همین موضوع منجر به تضعیف طبقات آسیب‌پذیر شده و آنها را تحت‌الشعاع قرار داده است لذا مجلس به شدت نسبت به این موضوع حساس است.

محبی نجم آبادی گفت: نباید اجازه دهیم طبقات آسیب‌پذیر و مستضعف جامعه بیش از این آسیب ببینند، به همین دلیل قوای مجریه و مقننه می‌کوشند با اصلاح ارز 4200 تومانی، واردات و توزیع کالاهای اساسی اصلاح شده و حمایت لازم از اقشار ضعیف جامعه صورت پذیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: کمیسیون برنامه و بودجه از بخش‌های مختلف کشور نظیر سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس درخواست کرده است تا تبعات حذف ارز 4200 تومانی از نظر علمی بر روی شاخص‌های اقتصادی کشور را بررسی کنند و به اطلاع نمایندگان برسانند تا مجلس با حرکتی عالمانه و آگاهانه تصمیم به حذف ارز 4200 تومانی بگیرند.

محبی نجم‌آبادی اضافه کرد: دولت حسن روحانی برنامه‌ریزی لازم را برای تولید مرغ و تخم مرغ نداشت و این عدم آینده‌نگری منجر به حجم بالای واردات در این بخش شد. این در حالی است که این واردات نیازمند ارز است و نمی‌توانیم در این زمینه کوتاهی داشته باشیم.

منبع : فارس

369798

مطالب مرتبط