خانه نیما یوشیج آماده بهره‌برداری است

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: هفته گذشته تحویل موقت خانه نیما از سوی پیمانکار به سازمان انجام شد و بنا هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.
تصویر خانه نیما یوشیج آماده بهره‌برداری است

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا صیادی با اشاره به اینکه خانه نیما یک خانه موزه‌ای است و کاربری تعریف شده برای آن «موزه شعر نوین ایران» است، گفت: هفته گذشته تحویل موقت خانه نیما از سوی پیمانکار به سازمان انجام شد و بنا هم‌اکنون آماده بهره برداری است.

وی با اعلام اینکه با توجه به شرایط بنا، مرمت استحفاظی خانه نخستین اقدام ضروری برای حفظ آن بود که صورت گرفت، افزود: مرمت استحفاظی و اضطراری خانه که شامل استحکام بخشی سقف شیروانی و ستون‌ها بوده، به پایان رسیده و مرمت و بازسازی دیوارها، کف‌سازی محوطه و بازسازی در و پنجره‌ها نیز انجام شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های این سازمان برنامه‌ریزی، مدیریت، توسعه، اجرا و نظارت بر فعالیت‌های هنری شهری در همه‌ فضاهای عمومی شهر تهران است، ادامه داد: سازمان زیباسازی تلاش می‌کند به مساعدت و مشارکت در زیباسازی و ایمنی فضاهای فرهنگی، بافت‌ها و آثار تاریخی بپردازد.

گفتنی است خانه نیما یوشیج در کنار خانه جلال آل‌احمد و سیمین دانشور در منطقه شمیرانات از ارزش تاریخی، فرهنگی برخوردار است. این خانه در دوره پهلوی دوم ساخته شده و در کنار ارزش فرهنگی از ارزش تاریخی برخوردار است. این مجموعه در سال‌های گذشته در خطر تخریب قرار داشت که با مرمت کامل ، امکان بهره‌برداری از آن فراهم شده‌است.عملیات بهره‌برداری از این بنای تاریخی در حال طراحی است و به زودی توسط سازمان زیباسازی اعلام خواهد شد. خانه نیما یوشیج در منطقه شمیران تهران، خیابان دزاشیب، خیابان رمضانی واقع شده و در سال 1380 توسط سازمان میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی ثبت و در سال 1398 از سوی سازمان زیباسازی خریداری شد.

منبع: تسنیم

369460