رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:

لزوم ساماندهی اسکله «بندر پهل»/ این اسکله استاندارد نیست!

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اسکله «بندر پهل» از استانداردهای لازم برخوردار نیست و باید ساماندهی شود.
تصویر لزوم ساماندهی اسکله «بندر پهل»/ این اسکله  استاندارد نیست!

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس در حاشیه بازدید از اسکله بندرپهل شهرستان بندرخمیر، اظهار کرد: اسکله بندر پهل از استانداردهای لازم برخوردار نیست و باید ساماندهی شود.

وی با اشاره به به رفت و آمد زیاد خودروها در این اسکله، تصریح کرد: باید متولی مشخصی برای اسکله بندرپهل تعریف شود تا به سرعت نسبت به رفع دغدغه مردم تلاش شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بین منطقه آزاد قشم و سازمان بنادر درخصوص این اسکله بلاتکلیفی وجود دارد که باید در نشستی این موضوع بررسی شود.

هزار و ۶۰۰ درصد بیشتر از ظرفیت استاندارد اسکله «بندر پهل»، خودرو تخلیه و بارگیری می‌شود

میرهاشم خواستار فرماندار شهرستان بندرخمیر نیز گفت: اسکله بندرپهل ظرفیت تخلیه و بارگیری این حجم از خودروهایی که در حال انجام عملیات هستند را ندارد.

وی عنوان کرد: پیش بینی اسکله فعلی بندرپهل در زمان ساخت آن، برای حدود ۱۵۰ خودرو بود، اما اکنون روزانه بین دو تا ۳ هزار خودرو در این اسکله رفت و آمد می‌کنند.

فرماندار شهرستان بندرخمیر با بیان اینکه قبل از شیوع کرونا در برخی از روزها شمار آن به ۲۴ هزار خودرو هم رسیده است، اظهار کرد: لایروبی، ایمن سازی و ایجاد فضایی دیگر برای تخلیه و بارگیری خودروها در این اسکله ضروری است.

وی به تکمیل باند دوم مسیر خمیر - بندرعباس اشاره کرد و گفت: با توجه به پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی این طرح، باید هرچه سریعتر نسبت به اتمام پروزه اقدام شود.

خواستار تصریح کرد: سرعت بخشیدن در تکمیل مرحله دوم مجتمع بندری خمیر و واگذاری آن به بخش خصوصی، ایجاد پسکرانه و استقرار واحدهای ادارای برای بهره برداری و فعالیت در حوزه بندری این مجتمع از دیگر اقداماتی است که به توسعه شهرستان کمک خواهد کرد.

منبع : مهر

369116