گفتنش خوب است، بیش باد

وزیر محترم نفت گفته است ۱۶۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنایع نفت و گاز کشور لازم است.
تصویر گفتنش خوب است، بیش باد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد فاضلی استاد دانشگاه نوشت: جواد اوجی بر ضرورت آمایش سرزمین در این سرمایه‌گذاری‌ها هم تاکید کرده است، چون طرح‌هایی که توجیه اقتصادی ندارند دامن دولت و مجلس شورای اسلامی و در کل اقتصاد کشور را خواهد گرفت. امیدوارم الزامات این دو جمله را هم برای همه بگوید و توجیه کند. الزامات ۱۶۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری که بسیار است و اگر نشود هم عاقبت خوشی ندارد.

اما شکل روشن آن تأکید ایشان بر آمایش سرزمین این می‌شود: هر نماینده مجلس و مقام صاحب قدرتی راه نیفتد یک طرح پتروشیمی و پالایشگاه بیاورد دفتر وزیر نفت و پیش رئیس‌جمهور و جای دیگر که تو شهر ما هم یکی بسازید تا من دفعه بعد رأی بیاورم یا لطف حامیان انتخاباتیم را جبران کنم.

هر طرح پتروشیمی و پالایشگاه، چند صد تا چند میلیارد دلار سرمایه‌گذاری لازم دارد با کلی ملاحظات تأمین آب، برق، دسترسی به بندر و... و نمی‌شود برای خوش خوشان شما یک دونه پتروشیمی و پالایشگاه هم برای شما بسازند. جناب اوجی، وزیر محترم نفت، الزامات ۱۶۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری و معنی آمایش سرزمین را صریح اقلا در جلسات تشریح بفرمایید، به بدنه هم بگویید گزارش‌های کارشناسی دقیق درباره آنها تهیه کنند. همین که تا این حد هم گفتید خوب است، بیش باد.

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

منبع: آرمان ملی

369064