ماجرای حرام بودن حضور زنان در استادیوم‌ها چیست؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفته است شرع و شریعت مخالف حضور زنان در ورزشگاه‌ها است.
تصویر ماجرای حرام بودن حضور زنان در استادیوم‌ها چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، اواخر هفته گذشته خبر و تصاویری از حضور زنان اصفهانی در ورزشگاه نقش جهان منتشر شد و بحث حضور زنان در استادیوم را بار دیگر پررنگ کرد. هرچند بانوان اصفهانی برای تماشای مسابقات نرفته بودند و به مناسبت جشن هفته سپاهان در این ورزشگاه حضور یافته و به تشویق تیم محبوب خود پرداختند، اما به هر حال آنها در کنار مردان در ورزشگاه بودند. حتی زهرا شیخی، نماینده اصفهان در مجلس نیز در ورزشگاه حضور داشته است.

موضوع دیگری این مسئله قدیمی را منعکس کرد، صحبت‌های کامرانی‌فر، دبیر کل فدراسیون فوتبال بود. وی گفته بود که "طرح ورود بانوان به ورزشگاه به مجلس ارائه شد که با تصویب این طرح حضور بانوان در ورزشگاه‌ها آزاد می‌شود."

اما این طرح که با واکنش‌های مختلفی مواجه شده بود، به سرعت تکذیب شد، کامرانی‌فر در این رابطه گفته است که "این خبر از سوی فدراسیون فوتبال تکذیب شد و چنین خبری از طرف ما نبود."

واکنش یک نماینده مجلس

صحبت‌های یک نماینده مجلس راجع به تماشای فوتبال در ورزشگاه‌ها توسط زنان نیز جنجالی بود.

حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این رابطه گفته "در هر موضوعی به تعیین سازوکارهای نیازمندیم. در موضوع ورود زنان به استادیوم هم همینطور است. بعضی از اصول مخالف آن است که مردان در برابر زنان بدون لباس ورزش و کشف حجاب کنند. این بحث مبنایی است. ماهم برای ورود زنان به استادیوم منع قانونی داریم."

این نماینده مجلس گفته "شرع و شریعت با این مساله مخالفت کرده است. فتوای رهبری است که رویت مستقیم بدن مردان توسط زنان حرام است. این فتوا تکلیف حضور زنان در استادیوم‌ها را روشن و آن را منع کرده است."

لازم به ذکر است که گروهی از فقها و علما مانعی برای تماشای مستقیم مسابقات ورزشی مردان توسط زنان نمی‌بینند و این موضوع را حرام نمی‌دادند.

با وجود شرایط کرونایی حتی مردان نیز فرصت تماشای حضوری مسابقات را از دست داده‌اند. صرفا به دلیل فشارهای فیفا مبنی بر حضور زنان ایرانی در استادیوم‌ها است که مسئولان را به تکاپو انداخته است. شاید فدراسیون بین‌المللی فوتبال بتواند موضوع به این سادگی که در داخل ایران پیچیده شده است را حل کند و حق اولیه و بدیهی زنان ایرانی را به آنها بازگرداند.

368927