مدیر کل بیمه سلامت استان خبر داد:

یکم دی ماه آخرین مهلت نسخه‌ کاغذی در همدان

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه روند نسخه‌نویسی الکترونیکی در مراکز درمانی بخش دولتی همدان کند است، گفت: امیدواریم روند نسخه نویسی الکترونیکی در این مراکز سرعت بیشتری پیدا کند چون براساس قانون از یکم دی ماه هیچ نسخه‌ کاغذی قابل پذیرش و پرداخت نیست.
تصویر یکم دی ماه آخرین مهلت نسخه‌ کاغذی در همدان

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل بیمه سلامت همدان، سعید فرجی مدیر کل بیمه سلامت استان همدان به مناسبت هفته بیمه سلامت با بیان اینکه سال گذشته و اوایل امسال اقدامات ارزشمندی در کشور صورت گرفت که مهمترین آن الکترونیکی کردن سیستم بوده است، اظهار کرد: طبق قانون برنامه ششم توسعه که از سال ۹۶ آغاز شده است، اجرای پرونده الکترونیک تاکید شده اما متاسفانه این موضوع تاکنون محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ سازمان‌های بیمه‌گر نسخه‌نویسی الکترونیکی را شروع کردند که بخشی از پرونده الکترونیکی سلامت شهروندان است، افزود: اقدامات اولیه در این خصوص صورت گرفت و برخی از استان‌ها پایلوت این طرح شدند و از ابتدای سال ۹۸ نیز قرار شد در هر استانی یک شهر پایلوت باشد که شهر همدان نیز انتخاب شد.

فرجی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت در سال ۹۹ به مراکز و موسسات درمانی سراسر کشور تاکید کرد که نسخه‌نویسی به صورت الکترونیکی باشد، گفت: نیمه اول سال گذشته استان وضعیت خوبی به واسطه مقاومت‌ها که البته برخی به حق بود و زیرساخت لازم فراهم نشده بود، نداشت اما از نیمه دوم سال وضعیت خوبی پیدا کرد و اواخر سال همدان جزو استان‌های برتر از لحاظ تعداد مطب‌های طرف قرارداد که نسخه الکترونیک می نویسند، شناخته شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه تقریبا نسخه‌نویسی الکترونیک در بخش خصوصی پیشرفت خوبی داشته و عمده مشکل در بخش دانشگاهی بود که با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی خواستیم زیرساخت‌ها فراهم شود و متخصصین این حوزه نیز به این سمت گرایش یابند ادامه داد: ابتدا کار خوب پیش رفت اما بعد کند شد که دلایل متعددی دارد و قطعا بیماری کرونا نیز تاثیر داشته است.

فرجی تصریح کرد: در استان همدان روند نسخه‌نویسی الکترونیک در بخش دولتی کند شده است که امیدواریم روند بهتری پیدا کند چون طبق قانون تا پایان آذر ماه فرصت داریم و بعد از یکم دی ماه هیچ نسخه‌ کاغذی قابل پذیرش و پرداخت نیست.

368337