عندالمطالبه خانمان سوز!

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از بررسی تمام ابعاد موضوع مهریه در این کمیسیون خبر داد و گفت: بعضی افراد که با میزان بالای مهریه عقد می‌کنند، بلافاصله با اجرایی شدن مهریه روبرو می‌شوند، زیرا مهریه عندالمطالبه است.
تصویر عندالمطالبه خانمان سوز!

به گزارش سایت خبری پرسون، سید کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در این برنامه رادیویی از بررسی تمام ابعاد موضوع مهریه در این کمیسیون خبر داد و عنوان کرد: البته بررسی‌ها به معنی در دستور کار قرار گرفتن مسئله مهریه برای تصویب یک قانون حول محور آن نیست. زیرا مهریه یک موضوع بسیار حساس است.

سید کاظم دلخوش ضمن یادآوری تعهدات زن و شوهر نسبت به یکدیگر، مهریه را یکی از تعهدات شوهر به زن عنوان کرد و گفت: مهریه با وجود آنکه بخشی از تعهد مرد نسبت به زن است، اما مشکلاتی را این مسئله به ویژه در چند سال اخیر به وجود آورده است و سبب ایجاد اختلافاتی در میان خانواده‌ها شده است.

وی افزود: مهریه برای دخترانی که تازه به خانواده بخت می‌روند مشکلاتی را ایجاد کرده است و مانع ازدواج راحت آن‌ها شده است. در مورد آقایان نیز مشکلاتی که مهریه به وجود آورده است کاملاً مشخص و عیان است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از بررسی تمام ابعاد موضوع مهریه در این کمیسیون خبر داد و عنوان کرد: البته بررسی‌ها به معنی در دستور کار قرار گرفتن مسئله مهریه برای تصویب یک قانون حول محور آن نیست. زیرا مهریه یک موضوع بسیار حساس است و از نظر شرعی باید فتوای علما در مورد آن گرفته شود.

وی همچنین بیان کرد: اصول متعدد قانون اساسی مانند اصل سوم در این رابطه باید مورد توجه قرار گیرند و در کنار آن قوانین عادی نیز در این حوزه باید بررسی شوند. به دلیل آنکه موضوع مهریه بحث ظریف و حساسی است و در بخش‌های مختلف زندگی مردم اثرگذار است، هنوز در کمیسیون حقوقی و قضایی از نظر قانونی دسته بندی نکرده‌ایم.

دلخوش با اشاره به تجمع برخی از جوانان به ویژه آقایان درباره مهریه عنوان کرد: در حال حاضر بررسی‌های کارشناسی در این خصوص در مجلس به صورت غیر رسمی است و اگر رسماً در دستور کار بگیرد حتماً مورد اعلام عمومی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از سوء استفاده برخی افراد از مهریه برای درآمد زایی گفت و اظهار کرد: بعضی افراد که با میزان بالای مهریه عقد می‌کنند، شاهد هستند بلافاصله با اجرایی شدن مهریه روبرو می‌شوند، زیرا مهریه عندالمطالبه است.

منبع : خبرنگاران جوان

367808