مرزهای کشور به‌ روی گردشگران خارجی باز شد

معاون گردشگری کشور در سفر به اصفهان و در جمع خبرنگاران، از بازگشایی مرزهای کشور به‌ روی گردشگران خارجی، براساس مصوبه ستاد مبارزه با بیماری کرونا خبر داد.
تصویر مرزهای کشور به‌ روی گردشگران خارجی باز شد

به گزارش سایت خبری پرسون، علی‌اصغر شالبافیان (معاون گردشگری کشور) گفت: با فرارسیدن تدریجی دوران پساکرونا، تلاش‌های گسترده‌ای را برای رونق دوباره صنعت گردشگری آغاز کرده‌ایم.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: ستاد ملی کرونا براساس شرایط جدید کشور، پس از عبور از موج پنجم کرونا، افزایش واکسیناسیون در کشور و براساس درخواست این وزارتخانه، موافقت خود را با بازگشایی مرزهای کشور بر روی گردشگران خارجی صادر کرد.

او افزود: این ستاد موافقت خود را با ورود گردشگران خارجی به کشور، منوط به رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی گردشگران و همچنین جوامع میزبان کرده است.

شالبافیان تصریح کرد: این اقدام با رویکرد حمایت از کسب و کارهای رسمی و تاسیسات گردشگری است، به گونه‌ای که درخواست صدور ویزای ورود به ایران با موافقت وزارت امور خارجه از طریق دفاتر خدمات مسافرتی انجام شده و اقامت گردشگران خارجی نیز صرفا در واحدهای اقامتی دارای پروانه بهره‌برداری از سوی این وزارتخانه امکان‌پذیر خواهد بود.

معاون گردشگری کشور تاکید کرد: امیدواریم تا این اقدام دولت، منجر به رونق مجدد کسب و کارهای گردشگری شود.

منبع: ایلنا

367265