گزارش هواشناسی؛

تغییرات آب و هوایی در ۳ استان شمالی

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از بعدازظهر جمعه تا اواخر وقت شنبه، شاهد وزش باد شدید، بارش باران، رعد و برق و کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای هوا در سه استان شمالی کشور خواهیم بود.

تصویر تغییرات آب و هوایی در ۳ استان شمالی

به گزارش سایت خبری پرسون، در ۲ روز آینده در استان‌های اردبیل همچنین ارتفاعات گیلان، مازندران، البرز و تهران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

از روز پنج شنبه تا اوایل شنبه ۱۳ شهریور، در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شمال هرمزگان، جنوب فارس و زاگرس مرکزی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، وزش باد و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. در بقیه نقاط کشور آسمان صاف خواهد بود.

در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده با شمالی شدن جریانات در سواحل خزر در استان‌های واقع در سواحل خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی همچنین زنجان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و نیز خراسان شمالی رگبار باران گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود. در همین مدت دریای خزر مواج و طوفانی است.

از بعدازظهر امروز پنج‌شنبه، ۱۱ تا اواخر وقت فردا جمعه ۱۲ شهریور، سرعت وزش باد در غرب و شمال غرب افزایش می‌یابد که در برخی مناطق با خیزش گرد و خاک همراه است.

از شنبه ۱۳ شهریور تا پایان هفته وزش باشد شدید در نوار شرقی پیش بینی می‌شود. همچنین در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان رضوی کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر فردا جمعه، تا اواخر وقت شنبه ۱۳ شهریور، باران و رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه در استان‌های گیلان و مازندران، همچنین شرق اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه و مسیل‌ها و برخورد صاعقه و نیز خسارت ناشی از تندباد لحظه‌ای محتمل که توصیه می‌شود از تردد و اطراق در اطراف رودخانه‌ها خودداری شود.

آسمان تهران طی سه روز آینده صاف، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما امروز در تهران ۳۶ و ۲۶ درجه خواهد بود.

336574