معاون آموزش و پرورش استان:

پنج میلیارد ریال اعتبار به منظور راه‌اندازی مدارس حیاط پویا در قزوین اختصاص یافت

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین از اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مدارس حیاط پویا در استان خبر داد و گفت: در راستای انجام فعالیت‌های ورزشی ویژه با تجهیزات مختلف در سال جاری 24 مدرسه حیاط پویا در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
تصویر پنج میلیارد ریال اعتبار به منظور راه‌اندازی مدارس حیاط پویا در قزوین اختصاص یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از استان قزوین، عین‌الله صادقی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین گفت: برای ساخت مدارس حیاط پویا در استان پنج میلیارد ریال هزینه اختصاص یافته است.

صادقی با اشاره به راه اندازی مدارس حیاط پویا در استان گفت: در راستای انجام فعالیت‌های ورزشی ویژه با تجهیزات مختلف در سال جاری 24 مدرسه حیاط پویا در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: مساحت مورد نیاز برای این مدارس 100 مترمربع است و با داشتن امکانات متنوع به ایجاد نشاط و شادابی، افزایش آمادگی جسمانی، تحرک و استعدادیابی دانش‌آموزان استان کمک می‌شود.

وی عنوان کرد: متناسب‌سازی فضای حیاط مدارس با رنگ آمیزی و وسایل کم هزینه و بی خطر برای ایجاد انگیزه، نشاط و آمادگی جهت ورزش تخصصی، در این مدارس مد نظر قرار گرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: برنامه‌های درنظر گرفته شده در زمینه تربیت بدنی و سلامت بر اساس سند تحول بوده و بر مدرسه و دانش‌آموز محوری و همچنین افزایش فعالیت‌های مشارکتی و تخصصی تأکید دارد.

عین‌الله صادقی در پایان گفت: در حال حاضر دانش آموزان استان دارای مشکلات ساختار قامتی هستند و ایجاد مدارس حیاط پویا می‌تواند ضمن کمک به حل این مشکل در جلوگیری از کم تحرکی و افزایش وزن دانش آموزان موثر باشد.

منبع: ایلنا

367100