گلو درد پاییزی خود را با این روش های معجزه آسا درمان کنید

گلودرد های زمستانی و پاییزی مشکلی است که باعث آزار افراد می شود، برای درمان سریع گلودرد های از درمان های خانگی و گیاهی استفاده کنید که کمک شایانی به روند بهبودی شما می کند.
تصویر گلو درد پاییزی خود را با این روش های معجزه آسا درمان کنید

گلودرد همیشه یکی از دردناکترین علائم سرماخوردگی است اما اگر سرما خوردید و دچار خارش و التهاب شدید و حتی وقت رفتن به دکتر را ندارید و از آمپول زدن هم می ترسید می توانید با روش هایی که در ادامه مطلب برای شما آورده ایم درد خود را درمان کنید.

علائم گلو دردهای پاییزی و زمستانی

گلو درد التهاب گلو و لوزه ها است که باعث درد هنگام بلعیدن می شود. حدود 10-30 درصد از افرادی که خدمات بهداشتی اولیه دریافت می کنند، از درد گلو شکایت می کنند. چنانچه در این بخش از سلامت نمناک خواهیم گفت علائم و نشانه های گلو درد بسته به دلیلشان متفاوت هستند که برخی از مشکلات مشترک گلو درد عبارتند از:

  • دردی که هنگام بلعیدن و یا صحبت کردن دارید، بدتر می شود.
  • دشواری در بلعیدن.
  • احساس خارش در گلو .
  • غده های ورم کرده در گردن و یا فک.
  • لوزه های قرمز و متورم.
  • لکه های سفید روی لوزه ها.
  • گرفتگی صدا.

اگر عفونت موجب درد گلو شود ممکن است همراه با تب، سردرد، درد بدن، سرفه، آبریزش بینی و حالت تهوع باشد در غیر این صورت افراد سالم، عفونت گلو درد به ندرت باعث عوارض جدی می شود ؛ این اتفاق به خودی خود معمولاً در عرض یک هفته، ناپدید خواهد شد.

درمان گلودرد با روش های ساده در منزل

آب نمک

نمک تورم و التهاب مخاط را از بین می برد و به تسکین گلودرد کمک می کند. یک قاشق سرخالی چای خوری نمک را می توان با یک لیوان آب گرم ترکیب کرد و آن را برای چند ثانیه غرغره نمود و بعد از دهان خارج کرد. این کار باید چند بار تکرار شود.

جوش شیرین

جوش شیرین گزینه خوبی برای از بین بردن گلو درد است مقدار کمی از آن را داخل آب گرم حل کرد و آن را غرغره کنید.

مریم گلی

یک قاشق چای خوری مریم گلی را در آب جوش مخلوط کنید و بذارید 10 دقیقه بماند. یک قاشق چای خوری سرکه و عسل را اضافه کنید و چهار بار در روز غرغره کنید.

عسل و لیمو

عسل و لیمو یکی از بهترین نوشیدنی های مخصوص است این محلول حتی صدای شما را صاف می کند.

زنجبیل

زنجبیل یک سوپر گیاه است. استفاده از زنجبیل باید تازه و خرد شده باشد تا بتوانید بهترین مواد ممکن را از آن تهیه کنید.سه قاشق چای خوری پودر زنجبیل را به نصف فنجان آب داغ اضافه کنید, و به مخلوط اجازه دهید 5 دقیقه بماند, سپس کیسه چای مورد نظر و یک قاشق سوپ خوری عسل را اضافه کنید.

سیر

سیر خواصی برای کشتن بیماری ها دارد. یک حبه سیر را نصف کنید و در دهانتان بگذارید. سیر را مثل قرص سرفه میک بزنید.سیر در دادن طعم غذا در هنگام گرفتگی بینی بسیار مفید است.

استفاده از دستگاه های مرطوب کننده

تنفس در هوای مرطوب می تواند به تسکین بافت متورم در بینی و گلو منجر شود. استفاده از دستگاه های مرطوب کننده راه عالی برای افزایش رطوبت هوای اتاق است. با گذشت زمان و با تنفس چنین هوایی، گلو درد تسکین می یابد.

از زمان های باستان, بابونه به عنوان یک داروی گیاهی برای بیماری های متعدد استفاده می شده است.بابونه حاوی سالیسیلیک اسید است که دارای خاصیت ضد درد, مسکن و ترشح عرق می باشد.بابونه را با آب جوش مخلوط کنید و یک پارچه تمیز را در مخلوط خیس کنید و مایع اضافی را بیرون بریزید و روی گردن بگذارید.وقتی پارچه خنک شد، آنرا بردارید.این درمان را در صورت لزوم تکرار کنید.

سرکه سیب

شاید باور نکنید اما سرکه سیب سرشار از ویتامین های ضد باکتری است که می توانید از آن برای گلودرد استفاده کرده و حتی غرغره کنید.

جو و عناب

می توانید جو و عناب را با هم بجوشانید و هرشب کمی از آن را میل کنید این کار حتی سرفه های شما را هم تسکین می دهد.

ترب کوهی

ترب کوهی برای درمان گلو درد استفاده می شود. یک قاشق سوپ خوری ترب کوهی، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری از میخک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و به آرامی یک جرعه بنوشید.

غرغره ترب کوهی یک ترفند قدیمی برای بیرون آوردن خلط از دستگاه تنفسی است.

ترب کوهی و عسل را در یک لیوان آب اضافه کنید و گلوی خود را با آن مرطوب کنید.

366361