کلاهبرداری در پوشش صدور ارائه کارت واکسن معتبر

رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: با توجه به این موضوع که برخی از کشورهای خارجی، به خصوص کشورهای عربی تنها به افرادی که با واکسن‌های مشخصی واکسینه شده اند مجوز حضور و تردد در آن کشور را صادر می‌کنند، سودجویان در کمین نشسته از این فرصت استفاده کرده و از راه دلالی و جعل کارت واکسن مبالغ هنگفتی را به جیب بزنند.
تصویر کلاهبرداری در پوشش صدور ارائه کارت واکسن معتبر

به گزارش سایت خبری پرسون از استان مرکزی، به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا طی ۲ سال اخیر در جهان و انجام واکسیناسیون در راستای پیشگیری از این بیماری منحوس طی هفته‌های اخیر برخی از افراد سود جو و فرصت طلب اقدام به کلاهبرداری در این زمینه می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع که برخی از کشورهای خارجی، به خصوص کشورهای عربی تنها به افرادی که با واکسن‌های مشخصی واکسینه شده اند مجوز حضور و تردد در آن کشور را صادر می‌کنند، سودجویان در کمین نشسته از این فرصت استفاده کرده و از راه دلالی و جعل کارت واکسن مبالغ هنگفتی را به جیب بزنند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی افزود: مجرمان سایبری برای فروش کارت واکسن جعلی از برنامه‌هایی چون اینستاگرام و تلگرام استفاده می‌کنند و با اعلام این موضوع که توانایی ارائه کارت واکسن معتبر را دارند، اقدام به ترغیب افراد به واریز وجه می‌کنند.

سرهنگ آنقی تصریح کرد: به هیچ وجه به افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنید و در نظر داشته باشید به راحتی می‌توان فردی که واکسن زده و نزده را با ورود کد ملی در سامانه وزارت بهداشت راستی آزمایی کرد و فقط نام افرادی که واکسن زده باشند در این سامانه قید شده است.

وی عنوان کرد: تنها مدرک معتبر واکسیناسیون ایران، کارت دیجیتال صادرشده از سوی وزارت بهداشت است که از طریق سامانه مشخصی صادر شده است و به هیچ وجه نباید به لینک‌هایی که در پیامک برای شما ارسال می‌شود مراجعه کنید.

سرهنگ احسان آنقی در خصوص تعیین اصالت کارت واکسن دیجیتال گفت: کاربران کافی است بارکد دوبعدی مندرج روی کارت واکسن دیجیتال خود را توسط یک گوشی تلفن همراه هوشمند اسکن کنند تا از اصلی یا جعلی بودن آن مطلع شوند.

منبع: مهر

366057