اخباری در گفت‌وگو با پرسون پاسخ داد:

چرا مردم عراق از انتخابات پارلمانی استقبال نکردند؟

یک کارشناس مسائل عراق گفت: عملکرد ضعیف مسئولان عراقی باعث دلسردی و کاهش مشارکت مردم این کشور در انتخابات اخیر شده است.
تصویر چرا مردم عراق از انتخابات پارلمانی استقبال نکردند؟

محمد اخباری، کارشناس مسائل عراق در گفت‌وگو با سایت خبری پرسون، در خصوص برگزاری انتخابات در این کشور گفت: جو فعلی سیاسی امنیتی عراق مشکلاتی را در بحث انتخابات آن به وجود آورده است. به همین دلیل شمارش آراء به صورت دستی آغاز شده است.

اخباری تصریح کرد: بعضی از کشورهای منطقه تمایل دارند بی‌نظمی در داخل عراق تداوم داشته باشد؛ برای بررسی بیشتر باید منتظر اتفاقات چند روز آینده این کشور بود.

وی گفت: هر کشوری در حدود مرزهای خود اختیارات کامل دارد و اصلی ترین مسئله در انتخابات بحث مشارکت مردم است که سبب مشروعیت نظام می‌شود. تقریبا 42 درصد از مردم در انتخابات مشارکت داشته اند که نسبت به تعداد واجدین شرایط و دوره‌های قبلی، افت قابل توجهی داشته است.

این کارشناس مسائل عراق افزود: عدم استقبال مردم از انتخابات به دلیل مشکلاتی است که در روند حکومت عراق وجود دارد، دولت باید با مسائلی چون رفاه، آسایش و مبارزه با فساد، جامعه را قانع کند.

اخباری در خصوص پیروزی گروه‌های طرفدار ایران در انتخابات عراق، ادامه داد: هر چقدر محور مقاومت تقویت شود، به نفع منافع ملی این کشورها است. اما نباید انتظار خارج از قاعده از این موضوع داشت. عنوان گروه‌های طرفدار ایران بیشتر نامگذاری‌هایی است که توسط رسانه‌های وابسته به استکبار و یا کسانی که علاقه دارند مشکلات عراق را بر دوش دیگر کشورها انتقال دهند؛ ایجاد شده است.

این کارشناس مسائل عراق در پایان گفت: گروه‌هایی مانند حشدالشعبی توسط مردم عراق انتخاب و ایجاد شده‌اند و نباید به اسم ایران باشد.

365535