رئیس سازمان راهداری خبر داد:

بازنگری در پروتکل‌های کرونایی هوایی و جاده‌ای

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پروتکل‌های کرونایی در بخش هواپیمایی تجدیدنظر شده است و به دنبال این هستیم که در پروتکل‌های بخش جاده‌ای نیز این اتفاق رخ دهد.

تصویر بازنگری در پروتکل‌های کرونایی هوایی و جاده‌ای

به گزارش سایت خبری پرسون، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست با انجمن‌های صنفی بخش کالا و مسافر کرمانشاه گفت: در سال گذشته نزدیک به ۵۰۲ میلیون تن کالا جابجا و این مقدار در ۶ ماه ابتدای امسال ۷/۵ درصد افزایش یافته است که این موضوع نشان دهنده پویایی بخش حمل و نقل نسبت به مشاغل دیگر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش بیماری کرونا بیان کرد: سال گذشته برای بخش مسافر شرایط سختی وجود داشت اما اکنون این بخش رونق گرفته است و با توجه به اینکه برای پروتکل‌های کرونایی در بخش هواپیمایی تجدیدنظر شده است به دنبال این هستیم که با فروکش کردن کرونا برای بخش حمل و نقل جاده‌ای هم در پروتکل‌های بهداشتی تجدیدنظر شود.

امانی با اشاره به درخواست‌های انجمن‌های صنفی بخش کالا و مسافر خاطرنشان کرد: مقداری سهمیه لاستیک با ارز ۴۲۰۰ در سبد برای شرایط اضطراری تا انتهای سال گذشته باقیمانده بود، اما اکنون دیگر لاستیک با ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد و تمام لاستیک‌ها با ارز نیمایی اختصاص می‌یابد و برای پیگیری موضوع جلسه‌ای هفته آینده با معاون اول رئیس جمهور خواهیم داشت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه بخش حمل و نقل باید به کمک بیاید بیان کرد: سالیان طولانی یک روش در بخش حمل و نقل دنبال شده است اما انتظار می‌رود ۸۳ شرکت حمل و نقل در استان کرمانشاه برای ایجاد یک شرکت بزرگ، مقیاس و سرمایه‌گذاری در شیوه‌های نوین حمل و نقل پا پیش بگذارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موضوع بیمه رانندگان اظهار کرد: در رابطه با این موضوع جلسات شفاف برگزار و تلاش می‌شود هر سال خدمات بهتری برای رانندگان دریافت کنیم و پیگیری می‌کنیم تا رفاهیات بخش حمل و نقل به قانون تبدیل شود، که کسی نتواند به آن خدشه‌ای وارد کند. اما اکنون یک موضوع موقت است که هر سال باید تمدید شود.

منبع: مهر

365496