اصناف خراسان جنوبی رتبه اول کشور در رعایت پروتکل‌های کرونایی

روند درصد رعایت پروتکلهای بهداشتی در کشور با در نظر گرفتن اعمال تعطیلی و محدودیت فعالیت اماکن در ایام تاسوعا و عاشورا ، پس از مدتی نزول، بالاخره شیب صعودی گرفت و به ۵۱.۶۵ درصد رسید.
تصویر اصناف خراسان جنوبی رتبه اول کشور در رعایت پروتکل‌های کرونایی

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، شیب صعودی رعایت پروتکل‌ها در حالی به وجود آمده است که طی مرداد ماه به کمترین سطح از یک سال گذشته رسیده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران و بر اساس آمار هفتگی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، )۲۷ مرداد الی ۳ شهریور ۱۴۰۰ )رعایت پروتکلهای بهداشتی در اماکن عمومی به طور متوسط در کشور ۵۱.۶۵ بوده و مردم ایلام کمترین رعایت و ساکنان خراسان جنوبی بیشترین رعایت را کردند.

این آمار در تهران برابر با ۷۷.۶۳ درصد بوده که نسبت به اواسط (۱۲ تا ۲۰ )مرداد حدود ۱۹ درصد افزایش داشته است. رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی نیز به طور متوسط در کشور به ۸۷.۸۱ درصد رسید که رشد قابل توجهی را نسبت به هفته‌های گذشته نشان میدهد.

در هفته مذکور، کارگاهها و صنایع کوچک ۵۹۷۲ هزار اخطار دریافت کرده و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

این آمار در حوزه کشاورزی، دامپروری و معادن ۲۸۹ مورد، در صنایع تولیدی، نفت، گاز، انرژی و سایر ۱۸۲مورد، در مراکز شماره‌گذاری و معاینه فنی ۱۳۲مورد و در صنایع ساخت و ساز تنها ۱۴مورد بوده است. همچنین سوپرمارکتها و خواربارفروشیها با ۶ هزار و ۴۶۹ مورد، مشمول بیشترین اخطار و معرفی به مراجع قضایی در گروه اماکن عمومی شدند و پس از آن ۳۲۵۲ اماکن متبرکه و مساجد، ۲۵۹۷ مورد نانوایی، ۱۱۸۰ مورد رستوران، ۳۸۱ فروشگاه زنجیره ای، ۳۸۱ آرامستان، ۲۸۴ پاساژ، ۲۲۶ بانک، ۲۲ مطب، ۲۰۳ مرکز فروش، ۲۰۳ مرکز ورزشی، ۱۹۰ اداره و سازمان، ۱۸۵ پایانه مسافربری درون شهری )شامل مترو، تاکسی و اتوبوس(، ۱۷۰ داروخانه، ۱۶۴ پیشخوان و پلیس۱۰ +و ۶۳ پایانه مسافربری برون شهری )زمینی، هوایی، ریلی و دریایی( اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شدند. در مقایسه با اواسط مرداد )۱۲ تا ۲۰ مرداد( آمار اخطارهای سوپرمارکتها، نانواییها، رستورانها و فروشگاههای زنجیرهای کاهش و پاساژها افزایش داشته است.

منبع: آوای خراسان جنوبی

335771