برای ساخت یک میلیون مسکن نیازی به "چینی‌ها" نداریم

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بحث استفاده حداکثری از توان داخلی به‌عنوان محور اصلی ساخت و ساز در کشور باید مورد توجه قرار بگیرد.
تصویر برای ساخت یک میلیون مسکن نیازی به "چینی‌ها" نداریم

به گزارش سایت خبری پرسون، اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: در جلسه اخیر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور وزرای صمت و راه و شهرسازی، بحث ساخت یک میلیون واحد مسکونی قانون جهش تولید مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: هر یک از وزرا در محدوده کاری خودشان تعهدات مربوطه را اعلام کردند که چه برنامه‌ریزی‌هایی برای آنها صورت گرفته است.

وی افزود: در همین رابطه نیز رئیس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد بحث استفاده حداکثری از توان داخلی به‌عنوان محور اصلی ساخت و ساز در کشور باید مورد توجه قرار بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در ساخت مسکن مورد نیاز قانون حتما از بخش خصوصی پرتوان داخلی که به لحاظ فناوری و نیروی انسانی و روش‌‌های ساخت در سطح بین‌المللی هستند، استفاده خواهد شد. به هیچ وجه بحث استفاده از کشورهای دیگر یا شرکت‌های خارجی در ساخت مطرح نیست.

شاکری گفت: «صحبتی هم که شده صرفا خبری بوده که وزارت راه و شهرسازی برای کارهای خودش با چینی‌ها مذاکره کرده است. در همین حد. بقیه نکاتی که ذکر شده اصلا صحت ندارد. انشالله با توان و قدرت بخش خصوصی داخلی دارد موفق می‌شویم هر سال یک میلیون مسکن را طی 4 سال آینده بسیازیم.»

منبع: تسنیم

365285