توزیع ۳۷میلیون و ۶۰۰ هزار پرس غذا در طرح اطعام و احسان حسینی

مجید باجلان گفت: سال گذشته ۱۶ میلیون‌ پرس غذا توزیع شده است؛ همچنین در سالجاری تاکنون ۳۷ میلیون ۶۰۰ هزار پرس غذا در طرح احسان و اطعام حسینی توزیع شده است.
تصویر توزیع ۳۷میلیون و ۶۰۰ هزار پرس غذا در طرح اطعام و احسان حسینی

به گزارش سایت خبری پرسون، مجید باجلان معاون اداری مالی و رئیس ستاد مرکزی اطعام حسینی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اجرای پویش اطعام و احسان حسینی همزمان با شروع ماه محروم و صفر در سراسر کشور اظهار داشت: در ماه محرم و صفر سه هزار و ۸۵۳ آشپزخانه در سراسر کشور راه‌اندازی شد که همه این آشپزخانه‌ها توسط مردم راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۸۰ هزار نفر در آشپزخانه‌های احسان و اطعام حسینی به صورت داوطلبانه فعالیت داشتند، گفت: در سالجاری بیش از ۱۵۱ هزار نفر در آشپزخانه‌های اطعام و احسان حسینی فعالیت داشتند.

باجلان خاطرنشان کرد: سال گذشته در طرح اطعام و احسان حسینی ۱۶ میلیون‌ پرس غذا توزیع شده است؛ همچنین در سالجاری تاکنون ۳۷ میلیون ۶۰۰ هزار پرس غذا در طرح احسان و اطعام حسینی توزیع شده است.

معاون اداری مالی و رئیس ستاد مرکزی اطعام حسینی گفت: میانگین هر پرس غذا ۲۸ هزار تومان است و تاکنون هزار و ۶۶ میلیارد تومان در این خصوص هزینه شده است.

باجلان با اشاره به توزیع یک میلیون ۵۳۳ هزار بسته معیشتی به ارزش ۴۰۵ میلیارد تومان در مناطق محروم عنوان کرد: در مناطق صعب‌ العبور و محروم اعم از سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی و خراسان شمالی بسته‌های معیشتی توزیع شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پویش نذر سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: در پویش نذر سردار سلیمانی ۶۶۰ هزار بسته بهداشتی به ارزش ۳۲ میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شد.

معاون اداری مالی و رئیس ستاد مرکزی اطعام حسینی گفت: اطعام مهدوی و افطاری ساده و اطعام حسینی و احسان حسینی جزء تقویم کاری کمیته امداد قرار گرفت.


ساراپیرانه

364824