۴ مجوز جدید تولید صنایع‌دستی در سامانه سما صادر شد

مدیرکل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از صدور چهار مجوز جدید تولید صنایع‌دستی در سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک (سما) خبر داد.

تصویر ۴ مجوز جدید تولید صنایع‌دستی در سامانه سما صادر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، فرهاد فلاح، مدیرکل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: از سال‌های قبل مجوزهای صنایع‌دستی برای یک رشته و یک محل صادر می‌شد که با توجه نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها و با توجه به نیاز متقاضیان مبنی بر اعمال تغییرات عمده در شیوه‌های نوین کسب و کار و درخواست سرمایه‌گذاران در تولید متنوع صنایع‌دستی، چهار مجوز جدید تولید صنایع‌دستی در سامانه سما بارگذاری شد.

مدیرکل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در گام اول مجوز تولید چند رشته‌ای متمرکز و غیرمتمرکز برای اولین بار طراحی و برنامه‌نویسی شد و در سامانه صدور مجوزهای صنایع‌دستی بارگذاری شد که از این پس سرمایه‌گذاران می‌توانند با دریافت این مجوز در شهرها و استان‌های مختلف با استخدام و معرفی یک مدیر فنی متبحر برای هر کارگاه اقدام به تولید صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف کنند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان رشته‌های صنایع‌دستی، طراحی صنعتی و گرافیک در طراحی فرم و طراحی نقوش توان خلاقیت و نوآوری در محصولات صنایع‌دستی براساس هویت و اصالت ایرانی اسلامی دارند؛ به‌منظور حمایت از این عزیزان و ارائه طرح‌های جدید و با تکیه بر توان خلاقیت و نوآوری ذاتی، این دو مجوز برای استفاده جامعه مخاطب روی سامانه صدور مجوزهای صنایع‌دستی، به نام مجوز طراحی تولید و مجوز طراحی نقوش بارگذاری شد.

فلاح به رشته رویگری (سفیدگری مس) اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به درخواست صنعتگران متعدد در استان‌های اصفهان، کرمان، مرکزی و تهران و تعداد دیگری از استان‌ها، مقرر شد مجوز این رشته نیز به‌عنوان یک پیشه مستقل صادر شود.

مدیرکل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه به مجوز ایجاد شعبه اشاره کرد و گفت: همچنین با توجه به نیاز متقاضیان و تولیدکنندگان مبنی بر ایجاد شعبه‌های جدید، مجوز ایجاد چهار شعبه را در دست اقدام داریم که ان‌شاءالله به زودی فرآیند آن بر روی سامانه بارگذاری خواهد شد و اطلاع‌رسانی می‌شود. با دریافت چنین مجوزی می‌توانند در یک رشته و در حداکثر چهار شهر یک استان شعبه تولیدی دایر کنند و با استخدام و معرفی یک مدیر فنی برای هر واحد، اقدام به تولید کنند.

فلاح خاطرنشان کرد: این مجوزها در سامانه سما به نشانی my.mcth.ir بارگذاری شده و قابلیت اجرایی دارد.

منبع: مهر

364571