آتش‌سوزی در گمرک دوغارون مهار شد

کارشناس مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی در حادثه آتش‌سوزی در گمرک دوغارون اتفاق نیفتاده است. اکنون آتش مهار شده اما مقداری از محموله تریلر باقی مانده‌ که در حال سوختن است و منتظر اتمام آن هستیم.
تصویر آتش‌سوزی در گمرک دوغارون مهار شد

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد صاحب‌نسق، کارشناس مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تجربه تلخ آتش سوزی اسلام قلعه که بهمن ماه سال گذشته اتفاق افتاد، باعث شد که ایمنی در گمرک‌ها تقویت شود و حادثه امروز نیز با واکنشی سریع مهار شد، اظهار کرد: پس از آن تجربه تلخ نکات ایمنی در منطقه مرزی افزایش یافته است. به‌ عنوان مثال فاصله‌گذاری بین خودروها بیشتر شده و مجوز تاسیس یک ایستگاه آتش‌نشانی نیز برای این منطقه مرزی صادر شده است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات هر چه سریع‌تر روند احداث آن انجام شود تا امنیت این منطقه به طور کامل تامین شده و شاهد تکرار حوادث تلخ گذشته نباشیم.

وی با اشاره به جزییات حادثه امروز در دوغارون گفت: آتش‌سوزی ساعت ۱۲:۲۵ امروز در قسمت خاک ایران در گمرک دوغارون واقع در شهرستان تایباد اتفاق افتاد. هنوز علت آتش‌سوزی دقیقا مشخص نیست اما به‌ نظر می‌رسد وقوع این حادثه به دلیل سهل‌انگاری بوده است. در این ماجرا تریلر ایرانی که بار سوخت به همراه داشت، آتش گرفته و سپس حریق به سه خودروی دیگر سرایت کرده است. سه خودروی افغانستانی تخلیه بار داشته‌اند و حامل چیزی نبودند ولی تریلر ایرانی که در حال صادرات بوده، بار سوخت همراه داشته است.

کارشناس مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی افزود: زمانی که محموله سوختی آتش می‌گیرد، اطفای خاصی نمی‌توان انجام داد و باید منتظر ماند تا محموله‌ سوختی به طور کامل بسوزد و پس از آن مراحل دیگر مانند لکه‌گیری و... دنبال شود.

صاحب‌نسق خاطرنشان کرد: در این حادثه نیازی به اعزام گروه‌های آتش‌نشان از سایر شهرستان‌ها و مشهد نبود و تیم آتش نشان شهرستان تایباد آتش را اطفا کرد. با این حال آتش‌نشانان شهرستان‌های مجاور مانند فریمان در حالت آماده‌باش بودند که در صورت لزوم به منطقه اعزام شوند.

کارشناس مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در پاسخ به سوالی درباره اینکه علی‌رغم اینکه در قسمت گمرک ایران امکان تخلیه سوخت وجود ندارد، چطور این حادثه اتفاق افتاده است، عنوان کرد: علت دقیق حادثه در دست بررسی است و هنوز به طور کامل موضوع مشخص نشده است. باید منتظر پایان عملیات و نظریه‌های کارشناسان باشیم؛ در حال حاضر می‌دانیم ابتدا تریلر حامل سوخت آتش گرفته و سپس این آتش به سایر خودروها منتقل شده است.

منبع: ایسنا

363947