نیوزیلند برای مهار کرونا تغییر استراتژی می‌دهد

نیوزلند استراتژی مقابله با بیماری کووید-۱۹ را به دلیل شیوع گسترده سویه دلتا تغییر می‌دهد.

تصویر نیوزیلند برای مهار کرونا تغییر استراتژی می‌دهد

به گزارش سایت خبری پرسون، نیوزلند امروز (دوشنبه) از استراتژی پیشین خود برای مقابله و مهار کرونا ویروس در بحبوحه شیوع گسترده سویه دلتا صرف نظر کرد و به دنبال آن است با افزایش میزان واکسیناسیون شیوع بیماری را کنترل کند.

نیوزیلند از جمله کشورهای انگشت شماری بود که سال گذشته موارد ابتلا به کووید-۱۹ را به صفر رساند و تا زمان ظهور نوع مسری سویه دلتا در اواسط ماه اوت تا حد زیادی عاری از ویروس بود.

نخست وزیر نیوزیلند در اظهاراتی گفته است که با توجه به شیوع گسترده سویه دلتا به صفر رساندن موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ سخت خواهد بود. اکنون زمان آن است تا رویکرد خود برای مقابله با بیماری را تغییر دهیم و شیوع سویه دلتا تغییر در رویکرد را تسریع کرده است. تزریق واکسن می‌تواند در مهار بیماری نقش حمایتی داشته باشد.

تغییر رویکرد مهار بیماری در حالی مطرح شده که نیوزیلند امروز (دوشنبه) ۲۹ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را ثبت کرده است. بیشتر موارد ابتلا مربوط به اوکلند است که نزدیک به ۵۰ روز در قرنطینه بوده است.

نخست وزیر نیوزیلند افزود: استراتژی او هرگز به صفر رساندن موارد ابتلا نبوده بلکه مقابله شدید با ویروس بوده است. همچنین اعمال قرنطینه های شدید به محض واکسیناسیون ۹۰ درصد از افراد واجد شرایط پایان می‌یابد.

منبع: ایسنا

363799