مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین خبر داد:

برگزاری کارگاه مهارتی ویژه زنان سرپرست خانوار

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین از برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان و مهارت محور ویژه زنان سرپرست خانوار و دختران بازمانده از تحصیل در جهت توانمندسازی زنان دارای مشکل معیشتی خبر داد.
تصویر برگزاری کارگاه مهارتی ویژه زنان سرپرست خانوار

به گزارش سایت خبری پرسون از استان قزوین، مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین در حاشیه بازدید از کارگاه آموزشی مهارت محور ویژه زنان سرپرست خانوار که با مشارکت جهاد دانشگاهی قزوین برگزار می‌شود، در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در مناطق کمتر توسعه‌یافته استان قزوین وجود دارد مشکل معیشتی و اقتصادی است که به‌تبع آن بستری از آسیب‌های اجتماعی ایجاد می‌شود.

وی افزود: دوره‌های آموزشی مهارت محور ویژه زنان سرپرست خانوار و دختران بازمانده از تحصیل در جهت شناسایی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و زنان دارای مشکل معیشتی اجرایی شده است، در طرح‌های قبلی سازمان‌های مردم‌نهاد در محلات حضور پیدا و افراد را شناسایی می‌کردند و این طرح در فضاهای موجود مانند حسینیه و پایگاه‌های بسیج انجام می‌شد اما در این مرحله محلات و آموزشگاه‌های رسمی فنی حرفه‌ای که شرایط لازم برای آموزش دارند را شناسایی کردیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین اظهار کرد: تاکنون ۱۴ محله و زنان دارای مشکل معیشتی که در این محلات ساکن هستند شناسایی‌شده است، برخی از این زنان تحت‌پوشش کمیته امداد قرار دارند و برخی نیز نیازمند حمایت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول ۳ دوره آموزشی کاربردی خیاطی، سفالگری، چرم‌دوزی در نظر گرفته شده و در مراحل بعدی آموزش‌هایی مانند کامپیوتر و قالی‌بافی در نظر گرفته شده است، تلاش ما این است که دوره‌ها کاملاً کاربردی باشد برای مثال دوره آموزش خیاطی کاملاً مهارت محور و کاربردی است، فرد پس از پایان دوره می‌تواند چادر، مقنعه و لباس خانگی بدوزد و در کمترین زمان ممکن برای خود شغلی ایجاد کند.

بیدخام یادآور شد: اعتبار این طرح از طریق اعتبارات سازمان اجتماعی کشور تأمین‌شده و شرکت در کلاس رایگان است، در پایان نیز به شرکت‌کنندگان گواهینامه داده می‌شود که بتوانند جواز کسب بگیرند و به فعالیت بپردازند، در ادامه این طرح قرار است که تسهیلات ارزان‌قیمت یا وام بلاعوض پرداخت شود، همچنین دوره‌های آموزشی بازاریابی و برند سازی نیز در ادامه برگزار می‌شود تا این افراد بتوانند وارد بازار کار شوند و در صورت توان به یک کارآفرین تبدیل شوند.

وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در اجرا و مشارکت این برنامه همکاری خوبی با ما داشته است درواقع برگزاری این دوره‌های آموزشی توسط جهاد دانشگاهی صورت گرفته است، همچنین کمیته امداد خمینی افراد نیازمند را شناسایی و معرفی کرده و در ادامه نیز در پرداخت تسهیلات برای ایجاد شغل پایدار همراهی می‌کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین یادآور شد: بانوانی که دارای مشکل معیشتی هستند و تمایل دارند در این دوره‌های آموزشی شرکت دارند می‌توانند از طریق کمیته امداد پیگیری کنند همچنین اگر تحت پوشش کمیته امداد قرار ندارند می‌توانند از طریق مرکز آموزش جهاد دانشگاهی و دفتر اجتماعی استانداری پیگیری کنند؛ ما معتقد هستیم که هرچقدر تلاش کنیم و محلات کمتر توسعه‌یافته و حاشیه‌نشین استان را شناسایی و حمایت کنیم آسیب‌های اجتماعی به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

منبع: ایسنا

363587