مقتدایی:

مذاکراتی که تامین کننده منافع ملت ایران باشد ادامه می دهیم نه هر مذاکره‌ای!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عضویت ایران در پیمان شانگهای و تاثیر آن بر خنثی‌سازی تحریم‌ها، تداوم مذاکرات برجامی را سیاست تثبیت شده جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت:‌ وزیر امور خارجه نیز در جلساتی که با کمیسیون امنیت ملی داشته بر این نکته تاکید کردند.
تصویر مذاکراتی که تامین کننده منافع ملت ایران باشد ادامه می دهیم نه هر مذاکره‌ای!

به گزارش سایت خبری پرسون، عباس مقتدایی نماینده مجلس یازدهم درباره اینکه آیا ایران بعد از پیوستن به سازمان همکاری شانگهای مذاکرات برجام را دنبال کند، با بیان اینکه عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان شانگهای نشان می‌دهد که نوع مناسبات ایران با خاورمیانه و مناسبات ایران با کشورهای همسایه دستخوش تغییرات جدی شده است، اظهار داشت: پذیرش ایران در این سازمان نشان می‌دهد که کشورهای همسایه و اعضای پیمان شانگهای جمهوری اسلامی ایران را تشویق کرده‌اند و این تشویق در قالب پذیرش سریع جمهوری اسلامی ایران رخ داده است.

وی افزود: ما از این فرصت پدید آمده می‌توانیم علاوه بر فعالیت‌های جانبی موضوع دیپلماسی اقتصادی کشور را به سرعت فعال‌تر کنیم و در این جهت نگاه آسیایی جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران قوی‌تر شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طبیعتا هر چقدر در این جهت تقویت شویم، می‌توانیم بگوییم که فشار آمریکا و تحریم فلج کننده‌ای که مدعی آن بودند، عملا به تاریخ پیوسته و آن‌ها نتوانستند به مقاصد اصلی خود برسند. رویکرد جدید ایران در مواجهه با برجام و اینکه موضوع برجام به عنوان یک موضوع فرعی در کنار سایر موضوعات در وزارت امور خارجه دنبال شود، تقویت‌کننده همین دیدگاه است که ما توانستیم موضوع فشار حداکثری آمریکا را به نحو شایسته خنثی کنیم.

وی ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که ما مشکلات اقتصادی نداریم بلکه بدین معناست که ما به جای اتکا به اروپا، با اتکای به آسیا و ایجاد یک مجموعه منسجم آسیایی تلاش می‌کنیم تا وضعیت بهتری برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنیم. پیمان شانگهای فرصتی برای تقویت رویکرد آسیایی جمهوری اسلامی است.

مقتدایی درباره اینکه آیا مذاکرات برجام از سر گرفته می‌شوند، تصریح کرد: تداوم مذاکرات، سیاست تثبیت‌شده جمهوری اسلامی ایران است، اما مذاکراتی که منافع ملت ایران را تامین کند را ادامه می‌دهیم نه اینکه هر مذاکره‌ای؛ در همین راستا وزیر امور خارجه نیز در جلساتی که با کمیسیون امنیت ملی داشته بر این نکته تاکید کردند.

منبع : ایلنا

362874