تروریست های طالبان قانون اساسی زمان ظاهرشاه را به طور موقت اجرا می‌کند

سرپرست وزارت دادگستری طالبان اعلام کرد قانون اساسی دوره محمد ظاهر شاه به طور موقت در افغانستان اجرایی می‌شود.
تصویر تروریست های طالبان قانون اساسی زمان ظاهرشاه را به طور موقت اجرا می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالحکیم شرعی سرپرست دادگستری طالبان در دیدار با سفیر چین در کابل اضافه کرد طالبان این قانون اساسی را بدون نقض قوانین شریعت و اصول امارت اسلامی به اجرا می‌گذارد.

قانون اساسی ظاهر شاه در سال 1343 شمسی اجرایی شد. در دوره انتقالی حامد کرزی نیز این قانون اساسی تا زمان تصویب قانون اساسی جدید اجرا شد.
سرپرست وزارت دادگستری طالبان در این دیدار از کمک‌های چین به عنوان یک دوست تقدیر کرد.

طالبان کوتاه کردن ریش را ممنوع کرد

طالبان همچنین با فرمان منع تراشیدن یا کوتاه کردن ریش در ولایت جنوبی هلمند، تهدید کرد که آرایشگران متخلف از دستورالعمل را مجازات خواهند کرد.
به گزارش هیل، مسئولان امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان در ولایت هلمند با انتشار بیانیه‌ای در روز دوشنبه 5 مهر به تمامی آرایشگاه‌ها و حمام‌های لشکرگاه اعلام کرد حق تراشیدن یا کوتاه کردن ریش مردان را ندارند چون این کار مخالف شرع و قوانین اسلامی است.

ممنوعیت ورود زنان به دانشگاه کابل
محمد اشرف خیرات مشاور جدید گروه افراطی و خشونت طلب طالبان در دانشگاه کابل در توییتر نوشت: تا زمانی که محیط اسلامی مناسب و حقیقی برای همه فراهم نشود، زنان هرگز اجازه نخواهند داشت به دانشگاه‌ها بیایند یا کار کنند.

نماینده مورد نظرطالبان برای سازمان ملل

سهیل شاهین که از طرف تروریستهای طالبان به عنوان نماینده سازمان ملل معرفی شده است، ابراز امیدواری کرد که به‌زودی نمایندگی افغانستان در این سازمان بین‌المللی را بر عهده بگیرد.

سهیل شاهین در گفتگوبا خبرگزاری اسپوتنیک مدعی شد: ما از حمایت مردم افغانستان برخوردار هستیم و کنترل کل افغانستان را در دست داریم. کرسی افغانستان در سازمان ملل حق ماست. ما امیدواریم همه این حقیقت سخت را به‌زودی متوجه شوند.

منبع: جمهوری اسلامی

352699