همتی با اشاره به رفتار غلط دولت آذربایجان؛

آذربایجان جایگاه و نفوذ ایران در منطقه را فراموش کرده‌ است / با کوچکترین حرکتی از سوی آنان یادآوری خواهیم کرد!

رئیس کمیته امنیت مجلس معتقد است نوع رفتارهای اخیر دولت جمهوری آذربایجان علیه ایران توسط صهیونیست‌ها هدایت می‌شود از این رو به آنها هشدار می‌دهیم خسارت ادامه توجه به تحریکات این رژیم، متوجه خودشان خواهد شد.
تصویر آذربایجان جایگاه و نفوذ ایران در منطقه را فراموش کرده‌ است / با کوچکترین حرکتی از سوی آنان یادآوری خواهیم کرد!

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن همتی رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از نوع رفتارهای اخیر جمهوری آذربایجان با کشورمان به خصوص در برخورد با رانندگان کامیون ایرانی که به تازگی منجر به بازداشت بی دلیل دو تن از آنها شده است، گفت: سیاست جمهوری اسلامی بعد از انقلاب همواره بر پایه احترام متقابل و حسن همجواری بوده اما متأسفانه تحرکاتی در کشور همسایه، آذربایجان مشاهده می شود که با این سیاست همخوانی ندارد.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در ادامه تحرکات آذربایجانی ها را نشأت گرفته از سیاست صهیونیست‌ها دانست و افزود: آذربایجان باید بداند برای داشتن ادامه روابط دوجانبه بر اساس عزت باید رفتار خود با ایران را تغییرداده و بر پایه احترام متقابل عمل کند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی اجازه هیچگونه شانتاژ و تضییع حقوق ملت خود را به هیچ کشوری نمی دهد، عنوان کرد: ظاهرا آذربایجانی‌ها جایگاه ایران در منطقه و نفوذ ما را فراموش کرده‌اند لذا گوشزد می‌کنیم که کوچک ترین حرکتی علیه کشورمان منجر به پاسخی قاطع و سنگین خواهد شد.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان با تأکید بر اینکه طرف آذربایجانی نباید به تحریکات صهیونیست ها توجه کند، در غیر این صورت ضرر این رفتارها متوجه خود آنها خواهد شد، خاطرنشان ساخت: اگر دولت باکو به رفتار خود ادامه دهد ما نیز مقابله به مثل خواهیم کرد.

منبع : خانه ملت

352487