روز بدون فوتی کرونا در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از سپری شدن روز بدون فوتی کرونا در این استان خبر داد.
تصویر روز بدون فوتی کرونا در هرمزگان

به گزارش سایت خبری پرسون از هرمزگان، فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز (ششم مهرماه) در جمع خبرنگاران، افزود: بعد از گذشت ۵ ماه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ فوتی در استان هرمزگان ثبت نشد و اولین روز بدون فوت را سپری کردیم و شمارکل فوتی‌های این بیماری در استان ۲۳۶۴ نفر باقی ماند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه با بستری شدن ۷۳ نفر دیگر شمار کل بستری‌های کرونا در استان به ۲۸۹ نفر رسید، اظهار کرد: اکنون ۵۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۴ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی در خصوص توزیع واکسن آنفلوآنزا در استان هرمزگان بیان کرد: واکسن آنفلوانزا فعلا وارد استان هرمزگان نشده بلکه تحویل یکی از شرکت های دارویی در کشور شده است که پس از مشخص شدن نحوه توزیع کشوری، به زودی پس از تعطیلات در استان توزیع خواهد شد.

نوروزیان با بیان اینکه با مشخص شدن نحوه توزیع و وارد شدن واکسن به استان تزریق واکسن ها آغاز می شود، تصریح کرد: در هر مرحله نسبت به میزان واردات واکسن آنفلوآنزا در کشور، سهمیه استان ها مشخص می‌شود و به تدریج با افزایش واردات واکسن سهمیه استان ها نیز افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا بیان کرد: با توجه به افزایش نکات بهداشتی استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی موارد ابتلا به آنفلوآنزا به شدت کاهش یافته، عموم مردم نیازی به تزریق واکسن آنفلوـنزا ندارند و تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی به میزان بسیار قابل توجهی ریسک ابتلا به آنفلوانزا کاهش می یابد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد موارد ابتلا به آنفلوآنزا بسیار کمتر از مدت مشابه در سال های قبل بود و به هیچ عنوان طغیان بیماری نیز رخ نداد، اضافه کرد: توصیه می شود تنها مادران باردار و برخی از بیماران خاص و با نظر پزشک نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.

منبع:ایسنا

352424